کد خبر: 145916                      تاريخ انتشار: 1401/12/20 - 10:29
بانوی کارآفرین سوادکوهی خطاب به جوانان و مسئولین :
کار فقط استخدام دولتی نیست با کارهای کوچک می توان پیشرفت های زیادی کسب کرد/ مسئولین قدرت خرید را در جامعه بالا ببرند
 
بانوی کارآفرین سوادکوهی که 18 سال است در شغل شیرینی پزی اشتغال دارد ، با بیان اینکه آغاز کارم با هزینه بسیار کم و کمک خانواده آغاز شد ، گفت: در مسیر موفقیت اراده مهم ترین ویژگی یک فرد است و از اینکه دوش به دوش همسرم برای بهتر زندگی کردن تلاش می کنم برایم انرژی ساز است.
 
سمیه درواخ بانوی سوادکوهی است که در عرصه تولید شیرینی های خانگی سال هاست که فعالیت می کند وی متأهل است و علاوه بر خانه داری حدود 18سالی است که به این حرفه مشغول است . سمیه خانم درباره چگونگی ورودش به این هنر در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس گفت: ابتدا در آشپزخانه ، خانه کار انجام میدادم و بعد از مدتها با توجه به موفقیت ها توانستم زیر زمین منزل را بصورت کارگاه بزرگتر تبدیل نمائیم و فعالیت خودم را گسترده کنم.
وی ادامه داد: در ابتدای کارم بعلت نبود سرمایه کافی شروع به کار با همکاری و همیاری مادر و خواهرم کارها را پیش می بردم . البته نحوه ورودم به این شغل هم برای خودش روایتی زیبا دارد : 18 سال پیش در ماه محرم نذر حلوا داشتم بعد از پخت حلوا سفارشات از طرف اطرافیانم داشتم که باعث شده است بفکر پذیرفتن سفارشات بیشتر و ایجاد کارگاه شده ام
این بانوی کارآفرین با اشاره به اینکه در این مسیر بودجه هنگفتی نداشته است، بیان داشت : خداروشکر با حمایت خداوند توانستم کارم را گسترش دهم و با توکل به خدا توانستم در سال ۹۱ که در تهران ولنجک غرفه شب عید گرفتم در بین ۷۰۰ غرفه در سال 91 بعنوان بانوی برتر سال انتخاب شدم و هدیه آن سال این بود که من ایزو برا کار خودم بگیرم...واقعا خوشحالم کرد
خانم درواخ در پاسخ که در جامعه گفته میشود زنان محدودیت‌ها و موانعی بر سر راهشان برای پیشرفت وجود دارند، نظر شما در این زمینه چیست و آیا شما با مشکلی مواجه بودید؟، گفت: مشکل مالی مهم ترین و شاید تنها مشکل من و بسیاری از کارآفرینان باشد. طوری که گاهی برای خرید لوازم اولیه دچار مشکل می شویم به هیچ کس جز خدا اجازه نمیدم که درمسیرکارم برام مشکل درست کنند و اگر هم مشکلی پیش امد با صبرو و حوصله و عقلم توانستم سپری کنم.
وی افزود: با وجود مشکلات و سختی های مسیر این موفقیت ها را مرهون همدلی همسرمی دانم اگر ایشان نمی خواست قطعا نمی توانستم حتی کار را آ غاز کنم .
این بانوی کاآفرین سوادکوهی درپایان گفت وگو خطاب به جوانان جویای کار، گفت: اراده مهم ترین ویژگی یک فرد موفق است و این پندار که کار فقط استخدام دولتی است ، کلا اشتباه است ! زیرا می توان با کار های کوچک پیشرفت های زیادی کسب کرد.
بانوی شیرینی پز سوادکوهی وقتی صحبت از تقاضای کارآفرینان از مسئولین شد ، گفت : ضمن تقدیر و تشکر از همه مسئولین ، قدرت خرید را در جامعه افزایش یابد در هر حرفه ای باشیم موفق می شویم
من کار کردن رو دوست دارم و به زن بودنم افتخار می کنم..مرد رو گفتن ۸ ساعت در روز کار کنه ولی برای زن مشخص نکردن که چند ساعت کار در شبانه روز باید انجام بده،من یه مادر هستم،همسر برای همسرم هستم ولی دوش به دوش همسرم برای بهتر زندگی کردن کار می کنم و این به من انرژی می دهد.
انتهای پیام/*