کد خبر: 146047                      تاريخ انتشار: 1401/12/25 - 09:58
در گفت وگو با تحلیلگر مسائل روز مطرح شد،
بررسی جهاد امروزی زنان با نگاهی به سیره زنان اسوه عاشورایی
 
تحلیل گر مسائل روز با اشاره به اینکه امروز دشمن تمام ظرفیت و پتانسیل خود را در جریان نفوذ به کار گرفته است و بانوان باید با مسلط شدن به دانش و آگاهی به مقابله با دشمن برخیزند و با تربیت نسل حسینی، ادامه دهنده راه ابا عبدالله الحسین(ع) باشند.
 
مریم غلامی کارشناس و تحلیلگر مسائل روز گفت: فرهنگ مقاومت الهام گرفته از فرهنگ عاشورا، امروز در سطح فردی و گروهی به عنوان راهنمای عملی است.
وی ادامه داد: مقاومت در برابر قدرت‌های سلطه گر و مبارزه با فساد و نمودهای انحراف و دور شدن از سنت نبوی از درس‌های بزرگ عاشوراست.
غلامی افزود: درسی که عاشورا به بشریت داد، ایستادگی در برابر قدرت‌های شیطانی با همه وجود بود.
این کارشناس تصریح کرد: زنان نیز در واقعه کربلا نقش بی بدیلی داشتند به گونه‌ای این جمله معروف حجت را بر همگان تمام می‌کند: « کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود».
وی گفت: امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر جنگید و ذره ای از این مهم کوتاه نیامد و بانوان امروز برای ترویج این فریضه مهم الهی وظیفه خطیری در نقش مادری و همسری بر عهده دارند.
غلامی ادامه داد: امروز دشمن تمام ظرفیت و پتانسیل خود را در جریان نفوذ به کار گرفته است و بانوان باید با مسلط شدن به دانش و آگاهی به مقابله با دشمن برخیزند و با تربیت نسل حسینی، ادامه دهنده راه ابا عبدالله الحسین(ع) باشند.
این کارشناس تاکید کرد: حفظ بنیان خانواده رسالت بزرگ زنان در عصر کنونی است، بانوان همچنین در تولید نسل نقش بی بدیلی دارند و باید با فرزندآوری کشور را از پیری جمعیت نجات دهند.
وی ادامه داد: درست که جنگ سختی رخ نداده اما ترکش های جنگ نرم در حال ضربه زدن به دین است و سناریوی مهسا امینی این مهم را ثابت کرد.
غلامی افزود: افشاگری‌های زنان و دختران کاروان کربلا چه در سفر اسارت و چه پس از بازگشت به مدینه، پاسداری از خون شهدا بود.
این کارشناس گفت: زنان در کربلا نشان دادند که تکلیف اجتماعی خاص مردان نیست بلکه آنان نیز برابر وظیفه شرعی خود باید به جریان‌های اجتماعی توجه کنند و آنجا که مسئله حمایت از دین و اقامه حق به میان می‌آید تنها با قیام آنان میسر می‌شود، در صحنه حضور یابند.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: بانوان باید با تأسی از زنان عاشورایی، اصلی‌ترین هسته اجتماع یعنی خانواده را مدیریت کرده و بستری مناسب برای رشد و بالندگی همسر و فرزندان فراهم کنند و این مهمترین جهاد زنان در عصر کنونی است.
انتهای پیام/*