کد خبر: 147619                      تاريخ انتشار: 1402/02/12 - 09:40
بررسی نقش دانشگاه ها و مراکز آموزشی در تربیت نیروی انسانی
 
به دلیل تحولات سریع اقتصادی، ضمنی و فرهنگی در چند دهه اخیر و نیاز کشور به تربیت نیروی انسانی متخصص، ساختارهای دانایی محور و تولید ثروت از دانش، احتیاج به یک بستر سازه مناسب جهت متخصص کردن نیروی انسانی با استفاده آموزش به شدت احساس میشود.
 
از کردستان، به دلیل تحولات سریع اقتصادی، ضمنی و فرهنگی در چند دهه اخیر و نیاز کشور به تربیت نیروی انسانی متخصص، ساختارهای دانایی محور و تولید ثروت از دانش، احتیاج به یک بستر سازه مناسب جهت متخصص کردن نیروی انسانی با استفاده آموزش به شدت احساس میشود.
سرمایه گذاری علمی برای نیروی انسانی تنها سرمایه گذاری انسانی است که نه تنها مستهلک نمیشود، بلکه به طور فزاینده، بازده آن افزایش مییابد ومیزان آن قابل اندازه گیری نیست.
برای تولید علم ودانش زمینه هایی لازم است که عمده ترین آن آموزش است. اهمیت بینش علمی و پژوهشی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و نقش آموزش و پرورش، از طریق آموزش مستمر، در تولید و توسعه علمی و پژوهشی کاملا مشخص و واضح میباشد.
دکترشرافت ناصری رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای دختران سنندج در گفتگو با خبرنگار طنین یاس از کردستان اظهار داشت: آموزش منابع انسانی یکی از مهمترین دل مشغولی ها و دغدغه های مدیران است چرا که آموزش یکی از ملزومات انسان ها برای توسعه ی هر موسسه و دانشگاهی است و در جهتی هم این نیروی انسانی است که به عنوان سرمایه ای با ارزش نهادها و موسسات و مراکز داشنگاهی را به اهدافش نزدیک می کند بنابراین در این راستا مدیران و روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و نهادها باید به امر آموزش و افزایش دانش و توانمند سازی اساتید توجه کافی و ویژه ای داشته باشند.
وی گفت: با توجه به رسالت دانشگاهی که به عنوان دانشگاه نسل سوم و کارآفرین معرفی شده و رهبر معظم انقلاب هم در فرمایشاتشان به این مهم اشاره فرمودند، برای تربیت نیروی مهارتی و تکنیسین های متخصص و کارآمد، برگزاری دوره های آموزشی به عنوان یکی از ابزارهای مفید ارتقاء کیفی اساتید با اهداف اصلی لازم و ضروری بیشار حائز اهمیت است.
وی به اهداف برگزاری دوره های آموزشی اشاره کرد و گفت: ارتقاء سطح داشن، مهارت، توانایی و توسعه آموزش اساتید، هماهنگی و همسو نمودن اساتید با داشنگاه، شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه های آموزشی و تحقق اهداف آموزشی و کمک به تغییر و تحولات داشگاه و استاندارد سازی فرآیند ارزیابی اثربخشی برنامه های آموزشی در دانشگاه و نهایتاً به هنگام سازی دانش اساتید در دانشگاه است.
انتهای پیام/-