کد خبر: 149119                      تاريخ انتشار: 1402/03/14 - 15:15
اين وعده غذايي به قلب زنان آسيب مي‌رساند
 
مطالعه جديد نشان مي‌دهد شام ديروقت و سنگين اصلا به نفع سلامت قلب زنان نيست.
 
مطالعه جديد نشان مي‌دهد شام ديروقت و سنگين اصلا به نفع سلامت قلب زنان نيست.
محققان دانشگاه کلمبيا نيويورک دريافتند کساني که بيشترين کالري دريافتي‌شان را در زمان شب مصرف مي کنند با ريسک بالاتر بيماري قلبي روبرو هستند.
«اولينا گريور»، عضو تيم تحقيق، در اين باره مي‌گويد: «شيوه عملکرد متابوليسم، ريتم شبانه روزي بدن، و چرخه عملکرد کورتيزول/ انسولين، در ساعات شب از وعده‌هاي عذايي سنگين پشتيباني نمي‌کند.»
وي در ادامه مي‌افزايد: «بدن ما معناي هضم در ساعات پاياني روز را درک نمي‌کند و ما هم فعاليت و تحرک کمتري در شب داريم، از اينرو کالري مصرفي ما در شب به صورت انرژي مصرف نمي‌شود.»
اين مطالعه شامل ??? زن با ميانگين سني ?? سال بود که سلامت قلب شان در ابتداي مطالعه و يک سال بعد از شروع مطالعه ارزيابي شد. زنان هر آنچه که در هفته اول شروع مطالعه و يک هفته در ?? ماه بعد خورده بودند را گزارش کردند.
به گفته محققان، اکثر زنان بعد از ساعت ? عصر غذا خورده بودند اما آنهايي که سهم بيشتر کالري مصرفي روزانه شان در زمان شب بود داراي سلامت قلبي ضعيفي بودند.
در حقيقت به ازاي هر يک درصد افزايش کالري مصرفي بعد از ساعت ? عصر، سلامت قلب هم نزول مي‌يابد.
محققان مشاهده کردند زناني که بيشتر کالري مصرفي روزانه شان را شب هنگام دريافت مي‌کردند داراي فشارخون بالاتر، شاخص توده بدني بيشتر و کنترل ضعيف تر قندخون بودند.
محققان تاکيد مي‌کنند شيوه هاي سبک زندگي مي‌تواند بر پيشگيري از بيماري قلبي تاثير داشته باشد و تغيير زمان غذاخوردن مي‌تواند راهکاري ساده و قابل اصلاح در کاهش ريسک بيماري قلبي باشد.
بهداشت‌نيوز
انتهاي پيام/م