کد خبر: 150536                      تاريخ انتشار: 1402/04/17 - 12:32
حضور 70 بانوی مداح در دومین همایش مدیران روضه های خانگی کشور در استان سمنان
 
مدیر خواهران سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور گفت: در هشتمین همایش مدیارن هیئت های مذهبی و دومین همایش مدیران روضه های خانگی کشور در مجتمع فرهنگی شهیدکلاهدوز شهمیرزاد از توابع استان سمنان 30 نفر از بانوان مداح حضور داشتند.
 
ثریا اوجاقلو، مدیر خواهران سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری زنان ایران در سمنان با اشاره به برپایی هشتمین همایش مدیران هیئت های مذهبی و دومین همایش مدیران روضه های خانگی کشور به میزبانی استان سمنان اظهار کرد: از هر استان سه نفر به عنوان مدیران و بانیان روضه های خانگی در این همایش حضور یافته اند.
وی بیان کرد: مداحان به ویژه مدیران روضه های خانگی می توانند نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی، جهاد تبیین و پرداختن به دغدغه های اجتماعی و فرهنگی در سطح محلات داشته باشند.
مدیر خواهران سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور با اشاره به جایگاه روضه های خانگی در رفع آسیب های اجتماعی گفت: پرداختن به موضوعاتی نظیر جمعیت و فرزندآوری، عفاف و حجاب از جمله موضوعاتی است که مدیران روضه های خانگی در سطح محلات و هیأت های مذهبی محله، شهر و استان خود باید بدان توجه کنند.
اوجاقلو با اشاره به آغاز شبکه سازی و سازماندهی مادحان خواهر در سطح کشور گفت: برگزاری چنین همایشی با حضور مادحان شاخص نقش بسیار مهمی در توانمندسازی و افزایش سطح آگاهی و بصیرت دارد.
وی تأکید کرد: مدیران روضه های خانگی باید با توجه به جامعه هدفی که دارند؛ نیاز مخاطبان و نیاز روز جامعه را بشناسند و براساس آن مطالبشان را ارائه دهند.
مدیر خواهران سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور بیان کرد: از دیگر موضوعاتی که به عنوان یک رویکرد دنبال می شود بحث ترویج اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و مشاغل خانگی است.
اوجاقلو خاطرنشان کرد: در هشتمین همایش مدیارن هیئت های مذهبی و دومین همایش مدیران روضه های خانگی کشور در مجتمع فرهنگی شهیدکلاهدوز شهمیرزاد از توابع استان سمنان 30 نفر از بانوان مداح حضور داشتند.