کد خبر: 150750                      تاريخ انتشار: 1404/09/24 - 09:31
مصرف اين غذاها به مغز آسيب مي‌رساند
 
يک مطالعه جديد نشان مي‌دهد مصرف غذاهاي فوق‌فرآوري‌شده خطر زوال عقل را به‌طور چشمگيري افزايش مي‌دهد و حتي کاهش کوچک در مصرف اين خوراکي‌ها مي‌تواند ريسک ابتلا را کم کند.
 
نتايج يک مطالعه که اخيرا صورت گرفته نشان مي‌دهد،‌ مصرف تنقلات و غذاهاي فوق فرآوري شده به مغز آسيب مي‌رساند و افراد را در معرض زوال عقل قرار مي‌دهد.
براساس تحقيقات صورت گرفته، تنها ترک مصرف يک شکلات در روز مي‌تواند خطر ابتلا به اين بيماري را تا سه درصد کاهش دهد. محققان ?? هزار انگليسي را براي نظارت بر تاثير رژيم غذايي فرآوري شده رديابي کردند و درنهايت مشخص شد، افرادي که غذاهاي ناسالم مصرف مي‌کنند ?? درصد بيشتر در معرض ابتلا به زوال عقل بودند.
دانشمندان چيني تاکيد مي‌کنند، رژيم غذايي حاوي نوشابه‌هاي گازدار، چيپس و کلوچه نه تنها شمارا دچار چاقي مي‌کند، بلکه به مغز شما نيز آسيب‌هاي جدي وارد مي‌کند.
Huiping Li، سرپرست تيم تحقيق از دانشگاه پزشکي تيانجين گفت: «لازم است بدانيد تغييرات کوچک و قابل کنترل در رژيم غذايي ممکن است در خطر ابتلا به زوال عقل در افراد تفاوت ايجاد کند».
غذاهاي فوق فرآوري شده سرشار از چربي، شکر و نمک، پروتئين و فيبر کم و حاوي رنگ‌هاي مصنوعي، شيرين کننده‌ها و نگهدارنده‌ها هستند. غذاهاي آماده، بستني، سوسيس، مرغ سرخ شده و سس گوجه فرنگي از پرمصرف‌ترين اين مواد غذايي هستند.
خبرآنلاين
انتهاي پيام/ن