کد خبر: 150777                      تاريخ انتشار: 1404/09/24 - 08:20
دبیر جشنواره زردخت اصفهان خبر داد:
زردخت، نمایش ظرفیت های بی نظیر فرهنگی و دینی در عرصه پوشاک/ گام طراحان در جشنواره پوشاک ایرانی اسلامی امسال محکم تر است
 
دبیر جشنواره پوشاک ایرانی اسلامی زردخت گفت: زردخت در صدد ایجاد بستری هدفمند و تخصصی برای نمایش، ترویج و توسعه پوشش مبتنی بر معیارهای اسلامی-ایرانی، با استفاده از ظرفیت‌های هنری، فرهنگی و اقتصادی است.
 
منیژه امیری شاد در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز از اصفهان با اشاره به فراخوان اولین جشنواره پوشاک ایرانی اسلامی زردخت اصفهان اظهار کرد: جشنواره پوشاک تحت عنوان رویداد ملی ایران دخت به صورت کشوری برگزار می شود و همزمان در همه استان ها با نام منتخب همان استان به فعالیت ادامه می دهد که با توجه به اینکه اصفهان سابقه و قدمت بالایی در زری بافی دارد نام زردخت را به عنوان نام جشنواره انتخاب کردیم.
وی افزود: جشنواره پوشاک ایرانی اسلامی زردخت در صدد ایجاد بستری هدفمند و تخصصی برای نمایش، ترویج و توسعه پوشش مبتنی بر معیارهای اسلامی-ایرانی، با استفاده از ظرفیت‌های هنری، فرهنگی و اقتصادی است.
دبیر جشنواره پوشاک ایرانی اسلامی زردخت عنوان کرد: ما معتقدیم حجاب و پوشش اسلامی می‌تواند در عین اصالت، از جلوه‌های زیبایی‌شناختی، خلاقیت و نوآوری بهره کامل ببرد.
وی تصریح کرد: در این جشنواره طراحان آثار خود را به دبیرخانه هر شهرستان تا تاریخ 5 دیماه 1404 ارسال و اختتامیه در 17 دیماه با حضور متخبین برگزار می شود و اطلاع رسانی جشنواره از طریق کانال های ارتباط رسمی عنوان شده در فراخوان جشنواره صورت می گیرد و قابل استناد است.
امیری شاد با توجه به اینکه سعی ما استفاده از ظرفیت دانش آموزان و دانشجویان و همچنین اساتید در طول این جشنواره خواهد بود، گفت: سعی ما بر این است که نوآوری، خلاقیت و تناسب و کارائی را با توجه به قابلیت تولید و ارائه طرحی نو و به روز متناسب با نیاز جامعه در رقابت لحاظ کنیم و در این راستا از ظرفیت بی نظیر دانش آموزان و دانشجویان استفاده شده است.
وی با اشاره به اهداف جشنواره در سه بخش اثر، طرح و پژوهش گفت: اهداف جشنواره را می‌توان در چند محور اصلی طبقه‌بندی کرد که هدف فرهنگی و هویتی شامل تحکیم هویت اسلامی-ایرانی در پوشش، نمایش ظرفیت‌های بی‌نظیر فرهنگی و دینی ما در عرصه پوشاک و ارائه الگوهای اصیل و متنوع، ارتقای فرهنگ حجاب و پوشش، ترویج حجاب به عنوان یک «انتخاب آگاهانه»، «زیبایی» و «امتیاز» از طریق زبان هنر و طراحی، مقابله با یکنواختی و ذهنیت‌های قالبی و نشان دادن اینکه پوشش اسلامی محدود به چند رنگ و فرم خاص نیست و از تنوع و شکوه بسیاری برخوردار است؛ می توان نام برد.
امیری شاد با توضیح هدف هنری و طراحی اذعان کرد: شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌ها، شناسایی و حمایت از طراحان جوان و بااستعداد داخلی که در این عرصه فعال هستند و ایجاد نوآورانه در مد اسلامی در زمره این هدف نام برده می شود.
وی هدف سوم را در بستر اقتصادی و صنعتی نام برده و افزود: هدف اقتصادی و صنعتی یعنی رونق بخشیدن به صنعت پوشاک حجاب‌محور، ایجاد بازار، معرفی برندهای فعال در عرصه پوشاک ایرانی اسلامی و کمک به رونق کسب‌وکارهای فعال در این حوزه، ایجاد اشتغال: حمایت از زنجیره ارزش این صنعت، از طراحی و تولید تا تبلیغات و فروش می باشد.
دبیر جشنواره با اشاره به اینکه اهداف و توجه به آن نقش مهمی در بسترسازی جشنواره دارد، خاطرنشان کرد: هدف اجتماعی و رسانه‌ای به عنوان هدف چهارم عنوان می شود که در ایجاد گفتمان مثبت، تغییر نگاه عمومی به مقوله حجاب و پوشش اسلامی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی با محوریت آثار هنری، توانمندسازی بانوان فعالیت در عرصه پوشاک، ایجاد فرصت‌های شغلی و نقش‌آفرینی برای زنان در عرصه‌های طراحی، تولید،مدیریت و کارآفرینی این صنعت، جشنواره پوشاک ایرانی اسلامی، پیام «زیبایی، اصالت و عزت» را از طریق هنر مد و طراحی به مخاطب خود می‌رساند.
انتهای پیام/ زهرا شجاعی