کد خبر: 189696                      تاريخ انتشار: 1402/11/15 - 14:53
مدرس سواد رسانه در گفتگو با «زنان نیوز»:
مادران باید مجهز به سواد رسانه شوند/ افزایش آمار کودکان آنلاین
 
مدرس سواد رسانه گفت: والدین به ویژه مادران باید سواد رسانه خود را ارتقا دهند زیرا رسالت بسیار مهم تمدن سازی را بر عهده دارند
 
سمیه سرمدی، مدرس سواد رسانه در گفتگو با خبرنگار «زنان نیوز» گفت: سن استفاده از گوشی تلفن همراه در سایه پیشی گرفتن سواد رسانه کودکان و نوجوانان از والدین، کاهش یافته است.
وی ادامه داد: متاسفانه سرعت حرکت قطار تکنولوژی هر روز بیشتر از قبل است و شما چه بخواهید و نخواهید باید سوار بر این قطار شوید.
سرمدی افزود: دشمن شبانه روز تلاش کرده تا با جنگ شناختی، نسل آینده کشور را از ما بگیرد و برای رسیدن به این هدف بر روی ذهن کودکان ونوجوانان متمرکز شده است.
این مدرس سواد رسانه تاکید کرد: برخی از والدین برای پرکردن زمان اوقات فراغت فرزندان خود به اشتباه، برای آنها گوشی و تبلت مستقل تهیه می کنند و از همین زمان کلید تفاوت نسل‌ها در خانواده رقم می خورد.
وی گفت: متاسفانه قانوان صیانت از کودکان آنلاین در کشور به درستی رعایت نمی شود و خروجی آن اعتیاد کودکان و نوجوانان به این فضا است، در صوتی که در کشورهای پیشرفته دنیا این قانون به صورت سفت و سخت انجام می شود.
سرمدی ادامه داد: فضای مجازی حقیقی تر از دنیای واقعی شده است و آسیب های آن نیز به زندگی حقیقی تسری پیدا کرده است.
این مدرس سواد رسانه بیان کرد: والدین به ویژه مادران باید سواد رسانه خود را ارتقا دهند زیرا رسالت بسیار مهم تمدن سازی را بر عهده دارند و اگر امروز با آموزش جلوی آسیب ها را نگیریم، باید در آینده با صرف هزینه چند برابر آسیب های این فضا را جلوگیری کنند.
وی تاکید کرد: فضای ولنگار مجازی توجه و تمرکز ویژه بر روی نسل آینده کشور انجام داده و در فتنه سال گذشته نیز فضای مجازی نقش بی‌بدیلی داشت.
سرمدی گفت: سن تهیه گوشی مستقل برای فرزندان 18 سال است و اگر والدینی زیر این سن برای کودک و نوجوان خود تلفن همراه و تبلت مستقل تهیه کنند، به این فرزند ظلم کردند و خودشان نیز درگیر این تصمیم اشتباه می‌شوند و فرزندان باید زیر 18 سال از تلفن همراه والدین استفاده کنند.
این مدرس دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: فضای مجازی همانند چاقو عمل می کند و والدین باید متوجه زیست فرزندان خود در دنیای آنلاین باشند.

انتهای خبر/*