کد خبر: 192689                      تاريخ انتشار: 1403/02/10 - 21:10
«عجله ندارم» از تپسی حذف شد
 
در به‌روزرسانی اخیر اپلیکیشن «تپسی»، گزینه «عجله ندارم» حذف شده است. کاربران با این گزینه می‌توانستند دراِزای انتظار بیشتر، با قیمت کمتری تاکسی اینترنتی بگیرند.
 
در به‌روزرسانی اخیر اپلیکیشن «تپسی»، گزینه «عجله ندارم» حذف شده است. کاربران با این گزینه می‌توانستند دراِزای انتظار بیشتر، با قیمت کمتری تاکسی اینترنتی بگیرند. تپسی اعلام کرده که گزینه «عجله ندارم» را با دستور قضایی، از اپلیکیشن خود حذف کرده است. پیش‌تر گزینه «عجله دارم» به دستور سازمان تعزیرات از تاکسی‌های اینترنتی حذف شده بود.
گزینه «عجله ندارم» در دی‌ماه ۱۴۰۲ به تپسی اضافه شده بود و با انتخاب آن، دراِزای انتظار بیشتر برای قبول سفر، ۱۵ درصد از هزینه عادی سفر کاسته می‌شد؛ امکانی که در مقابل گزینه «عجله دارم» در اختیار کاربران این تاکسی اینترنتی قرار داده شده بود و تپسی مدعی بود که «این گزینه در فاصله کوتاهی از رونمایی، با استقبال خوبی مواجه شده است».
حالا روابط‌عمومی تپسی درباره علت حذف این گزینه گفته است: «از ابتدای هفته جاری، گزینه «عجله ندارم» به دستور قضایی از اپلیکیشن تپسی حذف شده است. به‌نظر می‌رسد که با توجه به تمرکز ماه‌های اخیر نهاد‌های نظارتی بر قیمت تاکسی‌های آنلاین، درحال‌حاضر رویکرد این نهاد‌ها به‌سمت حذف گزینه‌هایی است که باعث هرگونه تغییر قیمت می‌شوند.»
اسفندماه ۱۴۰۲، «احمد اصانلو»، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، سرویس‌های اسنپ و تپسی را تهدید کرد که اگر گزینه «عجله دارم» را حذف نکنند، پرونده‌هایشان تا صدور حکم پیگیری می‌شود. سازمان تعزیرات این قابلیت را مصداق گران‌فروشی دانسته بود و مقاومت تاکسی‌های اینترنتی در برابر این تهدید، چندان نپایید.
تپسی در آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در پی احضار «میلاد منشی‌پور»، مدیرعامل وقت این شرکت، از سوی سازمان تعزیرات، گزینه «عجله دارم» را غیرفعال کرده است. البته برخلاف «اسنپ» که به‌کلی این گزینه را حذف کرده بود، تپسی تا مدتی همچنان گزینه «عجله دارم» را نمایش می‌داد، اما با انتخاب آن، پیغام «این گزینه به دستور سازمان تعزیرات حکومتی از دسترس شما خارج شده است» به کاربران نمایش داده می‌شد.
تپسی در بیانیه‌ای که درباره حذف «عجله دارم» منتشر کرد، سهم سفر‌هایی با گزینه «عجله دارم» را ۱۰ درصد و سهم سفر‌هایی با گزینه «عجله ندارم» را ۲۰ درصد از کل سفر‌ها اعلام کرده بود و استقبال از «عجله ندارم» را «گواه نگاه تپسی به ارائه خدمات متنوع با در نظر گرفتن نیاز‌های مختلف کاربران» دانسته بود.
دیجیاتو
انتهای پیام/م