کد خبر: 194513                      تاريخ انتشار: 1403/03/26 - 12:30
یادداشت
نقش موثر و پررنگ زنان در جمهوری اسلامی ایران
 
زنان امروز هم در شرایط تاثیر گذار و حساس انقلاب اسلامی در جایگاه یک زن مسلمان در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی به نقش آفرینی خود ادامه می دهند
 
از استان مرکزی؛ امیرحسین بیاتی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: نقش زنان در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی ایران یک نقش بی‌بدیل و تاثیرگذار و همه جانبه بوده است. در تاریخ اسلام و در متن جریان اسلام اهمیت و جایگاه زن به عنوان نقش مادری یک جایگاه ویژه و بسیار با اهمیت تلقی می‌شود ، و در گفتار پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین علیهم‌السلام یک جایگاه ویژه و منحصر به فرد می‌باشد.
نگاه پیامبر گرامی اسلام به حضرت زهرا سلام الله علیها و نقش مادری ایشان و جایگاه اجتماعی آن حضرت در دوران حیات ایشان بیانگر نگاه اسلام به جایگاه زن به عنوان یک نقش محوری در خانواده و یک نقش تاثیرگذار در اجتماع تلقی شده است.
در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیز همواره زنان نقش و جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده بودند از حضور در عرصه اجتماعی و پیروی از تعالیم حضرت امام خمینی ره و شرکت در راهپیمایی‌ ها و همچنین در دوره دفاع مقدس با بدرقه همسران و فرزندان خود برای دفاع از تمامیت ارضی و کیان جمهوری اسلامی ایران.
و همچنین با حمایت همه جانبه و پشتیبانی از رزمندگان اسلام جایگاه مثال زدنی را در دفاع مقدس برای جامعه زنان ایران رقم زدند.
امروز هم در شرایط تاثیر گذار و حساس انقلاب اسلامی در جایگاه یک زن مسلمان در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی به نقش آفرینی خود ادامه می دهند، یکی از این موارد در زمان راهپیمایی ‌ها و انتخابات ‌ها می ‌باشد که حدود نیمی از آرا و ۵۰ درصد از جامعه را تشکیل می‌دهند و حضور آن ها در آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جایگاهی تاثیرگذار و حساس می‌باشد چرا که می‌توانند با آراء و حضور حداکثری خود در انتخابات سرنوشت کشور و انتخاب یک رئیس جمهور در تراز انقلاب تاثیرات جدی خود را مانند گذشته داشته باشند .