کد خبر: 195832                      تاريخ انتشار: 1403/05/02 - 09:07
مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد
راوی‌ دینداری مردم با بهره گیری از الگوی حضرت زینب (س) باشیم
 
مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: الگوی خاص حضرت زینب سلام الله علیها روایتگری عاشورا بود، وقتی که آن صحنه ها و مسیر کربلا تا شام و اتفاقاتی که در شام افتاد همه این ها یک نقش را ایفا کرد و آن نقش روایتگری و بیانی بود که با استفاده از ویژگی های ذاتی حضرت زینب(س) بود.
 
از استان مرکزی شهرستان ساوه؛ حجت الاسلام فراهانی مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان در ساوه گفت: حضرت زینب سلام الله علیها ویژگی های خاصی داشتند و بر اساس شناختی که از ظرفیت های ذاتی خودشان و توانمندی‌هایی که در جنس زنانه یک خانم وجود دارد، چه اتفاقی و چه حرکتی و چه قدرت متمایزی می‌تواند یک خانم را در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی پررنگ کند و حضورش از کنشگری را به جریان‌ سازی تبدیل کند.
وی تصریح کرد: تا جایی که این جمله و شعر معروف بوجود بیاید که کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود.
این کارشناس بیان کرد: این مسئله و انتخاب خاص حضرت زینب سلام الله علیها برای نوع حضورش و عرصه اجتماعی الگویی برای تک تک مردان و خاص تر برای زنان است.
وی افزود: الگوی خاص حضرت زینب سلام الله علیها روایتگری عاشورا بود، وقتی که آن صحنه ها و مسیر کربلا تا شام و اتفاقاتی که در شام افتاد همه این ها یک نقش را ایفا کرد و آن نقش روایتگری و بیانی بود که با استفاده از ویژگی های ذاتی حضرت زینب(س) بود.
حجت الاسلام فراهانی تاکید کرد: هر بانویی می تواند حضرت را الگو قرار دهد زیرا همه بانوان قدرت بیان دارند و ظرفیت درگیری احساسی بالایی دارند و می توانند مخاطب را با خود همراه کنند و اتفاقات را بیان کنند.
وی در پایان عنوان کرد: در عرصه امروز وظیفه تک تک مردم جهاد تبیین است و باید برای تک تک مردم جهاد تبیین کرد و بهره گیری از الگوی روایت گری و روایت کردن حضرت زینب(س) می تواند نقش بسزایی در زندگی داشته باشد.
خبرنگار: آسیه ولدخانی