کد خبر: 195939                      تاريخ انتشار: 1403/05/01 - 15:00
در مراسم رونمایی از تالار مفاخر پزشکی مطرح شد:
لزوم برخورد جدی با شارلاتانیزم طب/ رئیس جمهور منتخب در راستای بهبود شرایط پزشکی کشور کوشش کند
 
این رونمایی از تالار مفاخر پزشکی در ایجاد حس خودباوری و اعتماد بنفس در جوانان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
 
محمد رئیس زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی در مراسم رونمایی از تالار مفاخر پزشکی که در این سازمان برگزار شد، اطهار داشت: این رونمایی و گرامیداشت مفاخر پزشکی اگر به اندازه تمامی فعالیت‌های سازمان نظام پزشکی ارزشمند نباشد، کمتر از آنها نیست.
وی توجه به مفاخر و پیشکسوتان و افرادی که جامعه پزشکی مرهون و مدیون آنها است ضروری دانست و گفت : گرامیداشت آنها به اندازه تمام وظایف حوزه نظام پزشکی ارزشمند است.
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در ادامه افزود: در پیش چشم داشتن یاد، نام، آثار و منش اساطیر و مشاهیر و مفاخر پزشکی ایران و به تاسی از آنان گام نهادن بر قلل رفیع طب دنیا و پیشرو بودن و هدایت این علم نافع در دنیا امری ضروری است.
رئیس زاده با انتقاد از انتشار برخی محتواها علیه جامعه پزشکی در صدا و سیما، تصریح کرد: بی انصافی برخی رسانه‌ها در انتشار مطالب علیه جامعه پزشکی مورد انتقاد جدی ما است.
وی در ادامه این مطلب افزود: چند روز قبل در سریالی به نام "قاضی" ظلم و بی انصافی به جامعه پزشکی تمام و کمال به تصویر در آمد. جامعه پزشکی نسبت به انتشار این فیلم‌ها انتقاد جدی دارد.
رئیس زاده افزود: باید با مشارکت تمامی بخش‌ها جلوی مداخلات و مطالب شارلاتانیزم با نام سلامت و طب ایستاد.
رئیس زاده خاطرنشان کرد: جدی ما طب مبتنی بر شواهد است و در شارلاتانیسمی به اسم طب که امثال تبریزیان‌ها سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند کنار ما باشید تا با سوءاستفاده از لباس و عنوان روحانیت، جان و سلامت مردم به خطر نیافتد.
در ادامه این مراسم دکتر غلامعلی حداد عادل، اظهار داشت: علم پزشکی با گذر زمان پیشرفت میکند و هر تمدنی که عرض و طول بیشتری داشته علم پزشکی اش به همان میزان رشد و اعتبار داشته است.
وی در ادامه این مطلب افزود : اقدام سازمان نظام پزشکی در بزرگداشت یاد و نام پزشکان قدیم و معاصر از جنس تاریخ علم و پزشکی است.
حداد عادل افزود : از دکتر پزشکیان رییس جمهور منتخب میخواهیم در راستای بهبود شرایط پزشکی در ایران بکوشد؛ پزشکان و جامعه سلامت ما در جبهه و روزهای سخت امتحان پس داده اند و در دوران کرونا نیز شاهد تلاش آنها بودیم.
رئیس فرهنگستان زبان فارسی در ادامه تصریح کرد: در ایام کرونا حل مشکلات سلامت جامعه امکان پذیر نبود مگر بخاطر کادر بهداشت و درمان که احتمال ابتلا و فوت را به جان خریدند و رهبری فرمودند شهادت شان و حق این عزیزان است.
انتهای پیام/*