کد خبر: 196380                      تاريخ انتشار: 1403/05/15 - 08:35
اولین همایش بانوی جنگلبان در استان سمنان برگزار می شود
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از برگزاری نخستین همایش بانوان جنگلبان با مشارکت بانوان جنگلبان در این استان خبر داد.
 
استان سمنان، جعفر مرادی حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: جنگلبانان با دستان پرتوان و قلبی مملو از عشق به طبیعت، همواره در خط مقدم حفاظت از عرصه های منابع طبیعی کشورمان ایستاده‌اند.
وی به اهمیت حفاظت از عرصه های طبیعی اشاره و افزود: منابع طبیعی متعلق به نسل های آینده است و همه در حفظ و صیانت آن باید تلاش کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ضمن بیان اهمیت شغل جنگلبانی گفت: جنگلبانان در خط مقدم حفاظت از عرصه های طبیعی قرار دارند و مسئولیت سنگینی بر دوش آنها است.
مرادی حقیقی با بیان اینکه بانوان جنگلبان نه تنها حافظان جنگل و مرتع، بلکه مدافعان اصلی سرزمین و آب و خاک کشور و خانواده خود محسوب می‌شوند، تصریح کرد: تلاش‌های شبانه‌ روزی جنگلبانان در شرایط سخت و گاه خطرناک، نشان از تعهد و فداکاری بالای آنان دارد و تلاش های بی دریغ شان در تقویم تاریخ منابع طبیعی کشور ماندگار خواهد بود.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره جنگلبان فداکار اسماعیل کریمی که در دفاع از طبیعت و منابع طبیعی جان شیرین خود را از دست داده است، این ضایعه اسفناک را خدمت خانواده آن مرحوم، جامعه جنگلبانی و همکاران پر تلاش منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تسلیت گفت.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه موفقیت در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بدون وجود نیروی انسانی متخصص، متعهد و با انگیزه امکان‌پذیر نیست، بر اهمیت همکاری و همدلی در بین تمامی کارکنان مخصوصا بانوان جنگلبان تاکید کرد و افزود: با تعامل و مشارکت می‌توانیم به نتایج بهتری دست یافته و ازعرصه های منابع طبیعی کشورمان به نحو مطلوب‌تری حفاظت کنیم.
این همایش به منظور تجلیل از بانوان جنگلبان روز دوشنبه 15 مردادمااه در سمنان برگزار می شود.