کد خبر: 197871                      تاريخ انتشار: 1403/06/24 - 09:08
قصه خواندنی ملکه طلایی تپانچه/ وقتی هیچ چیزی مانع زن ایرانی نیست
 
ملکه تیراندازی با تپانچه به جوانمردی داده شده است. وی بعد از کسب مدال طلا اعلام کرد که از ورزش خداحافظی می کند. حضور وی در بازی های آسیایی هانگژو که با فرزند سه ماهه اش روی سکو حاضر شد تصاویری زیبایی در این زمینه بوجود آورد که مورد تقدیر رهبری قرار گرفت.
 
پارالمپیک پاریس که در آن ایران توانست ۸ مدال طلای درخشان را کسب کند و جایگاه ۱۴ جدول رده بندی توزیع مدال ها را کسب کند دارای اتفاقات بسیار زیبا و بدیعی بود.
تاریخ‌سازی فرزندان ایران با کسب بیشترین مدال تاریخ پارالمپیک در پاریس یکی از این اتفاقات زیبا بود اما حضور باشکوه و قدرتمند زنان ایرانی که مکمل کاروان ورزشی کشورمان بود نیز بسیار حائز اهمیت بود.
یکی از ورزشکارانی که سال ها مدال های درخشان طلا برای کشورمان کسب کرد که در المپیک های مختلف افتخار آفرین شد، " ساره جوانمردی" بود.
ساره جوانمردی اولین طلای کاروان پارالمپیک ایران در پاریس را گرفت تا با پنجمین مدال پارالمپیکی خود (4 طلا و یک برنز) تاریخ سازی کند.
ملکه تیراندازی با تپانچه به جوانمردی داده شده است. وی بعد از کسب مدال طلا اعلام کرد که از ورزش خداحافظی می کند.
حضور وی در بازی های آسیایی هانگژو که با فرزند سه ماهه اش روی سکو حاضر شد تصاویری زیبایی در این زمینه بوجود آورد که مورد تقدیر رهبری قرار گرفت.
رهبر انقلاب در این باره با بیان اینکه گاهی ارزش برخی رفتارها از خود ورزش کمتر نیست بلکه شاید بیشتر باشد، فرمودند: " تشکر می کنم از بانویی که با فرزند نوزاد خود روی سکو حاضر شد و مدال خود را گرفت. این یک حرکت نمادین است. این در دنیا به معنای احترام گذاشتن زن به نقش خانواده و نقش مادری است."
جوانمردی نشان داد که زن ایرانی با وجود معلولیت، می تواند هم مادر و هم ورزشکار توانا و خوبی باشد و مدال های رنگین وی در بلندترین سکوهای ورزشی پارالمپیک گواه این توانایی است.
ساره جوانمردی حتی در اوج خداحافظی کرد. به نظر می رسد وی برای رسیدگی به امور خانواده و وظیفه مادری اش تصمیم به این کار گرفت.
وی در این باره گفت:" امروز از دنیای قهرمانی خداحافظی می کنم و این تصمیمی است که از مدت ها قبل گرفته بودم. می‌خواستم در پاراآسیایی هانگژو خداحافظی کنم که دوستان اجازه ندادند و به من گفتند با مدال پارالمپیک پاریس از دنیای قهرمانی خداحافظی کن. خدا را شکر که با دست پر برمی گردم و برای آخرین بار توانستم دل مردم، خانواده، همسر و فرزندم را شاد کنم و در اوج تیراندازی را کنار بگذارم."
آنچه از روایت وی پیداست همه چیز به طور مطلوب برای تمرینات او فراهم نبوده اما وی با پشتکار و تلاش توانسته خود را به سطح مطلوب برساند. بنابراین همیشه همه چیز مهیای کار و موفقیت نیست و افراد برای رسیدن به پیروزی خود نیز باید تلاش کنند.
زنان ایرانی از این جهت می توانند قله های مهمی را فتح کنند که انتظار آنان را می کشد‌. کشورمان در عرصه های مختلف استعدادها و ظرفیت های فراوانی دارد که باید شکوفا شوند و پیروزی های ملکه تپانچه نشان داد که نه تنها منفی بافی های خارجی ها و عده ای خودفروخته درباره محدویت های بانوان ایرانی صحیح نیست بلکه واقعیت تاریخ این است که زنانی چون ساره جوانمردی آن را رقم می زنند و نه تنها باید گوش به مهملات برخی که سعی دارند جوانان را ناامید کنند داد، بلکه باید واقعیت های استعدادی و توانایی زنانی که شکوفا شده است را دید.