کد خبر: 197926                      تاريخ انتشار: 1403/06/25 - 12:40
به همت بسیج جامعه زنان:
اولین کارگاه آموزش مبانی کار تشکیلاتی در بسیج برگزارشد
 
اولین جلسه از کارگاه آموزشی مبانی و تبیین کار تشکیلاتی در بسیج با حضور بسیجیان حوزه وپایگاه های خواهران ناحیه خمینی شهر‌‌‌برگزار شد.
 
از اصفهان ؛اولین جلسه از کارگاه آموزشی مبانی و تبیین کار تشکیلاتی در بسیج با سخنرانی میلاد منصوری مدیر مدرسه تشکیلاتی شهید بهشتی اصفهان‌ پیرامون مبانی و اصول کار تشکیلاتی و گروهی، بررسی آسیب ومشکلات، تبیین ساختار تشکیلات اسلامی، شناخت منظومه فکری رهبری و.. در سالن اجتماعات فرمانداری خمینی شهر برگزارشد.
میلاد منصوری مدیر مدرسه تشکیلاتی شهید بهشتی دراین کارگاه باتاکید به مطالعه خلاصه جلد۲۱ صحیفه امام خمینی(ره)که همزمان با بروز رویدایی هایی همچون پایان جنگ وپذیرش قطعنامه، عزل منتظری، عملیات مرصاد وامثال آن بود اظهار کرد: برای شناخت منظومه فکری رهبری باید فرهنگی را بپذیریم که رهبری قبول دارد.
وی افزود: رهبر انقلاب در سال۱۳۵۳طی ۲۸ جلسه با هدف ترویج اسلام اجتماعی در مسجد امام حسن(ع)پیرامون طرح کلی اندیشه اسلامی‌ در‌قرآن‌صحبت‌کرده‌ و مدل‌دینداری‌ ما را‌ تعریف‌ کردند‌ و فرمودند توحیدبه معنای نفی عبودیت طاغوت بیرون و درون ما است یعنی بی تفاوت نبودن در مقابل مشکلات‌‌درونی وجامعه که درغیر این صورت مسلمان وموحد نیستیم چون توحید را‌قبول نداریم.
مدیر مدرسه تشکیلاتی شهید بهشتی اصفهان رشد فردی و جمعی مدرس کارآفرینی عنوان کرد:واژه های بعدی که رهبری اشاره میکنند تقوایی است که اسلام ناب گفته وآن پوشیدن زره و رفتن به مناطق ممنوعه، آگاه بودن به مسائل وتجهیز خود است ودیگری انفاق به معنای پر کردن خلأ ها وداشتن اولویت ها درمطالبات است که در آن مسئله محوری ومشکل محوری در کار تشکیلاتی نیز مطرح میشود.
منصوری درادامه بعداز شرح مسئله محوری و مشکل محوری، استفاده از تکنیک《چرا زدن》 را برای تغییر نگاه سطحی به نگاه عمقی موثر دانسته وخاطر نشان کرد: باید کاری را انجام دهیم که کاملا ملموس،مشخص ودر توان ما باشد به طور مثال دراین راستابرای رغبت تحصیلی، شغلی میتوانیم از تست بالینی ورایگان استرانگ استفاده کنیم.
وی افزود:تشکیلات جز مطالبات جدی رهبر انقلاب است، تشکیلات به طور خلاصه به معنای عَرصه عَرضه عُرضه است که کلید واژه مهم آن عَرصه آفرینی است پس باید نیاز هارا مرتفع کنیم،که لازمه آن شناخت مخاطب است درزمان حال باید ذهن بشریت آماده باشدوبا استفاده از ادبیات مناسب و..مواظب تفکرات سلبی باشیم.
مربی رشد فردی و جمعی مدرس کارآفرینی ۴رکن تشکیلات یعنی رهبر،هدف، آدم ونظم را به چهار چرخ برای حرکت کارتشکیلاتی تشبیه کرده وافزود: گاهی انسان دچار کمال گرایی میشود درصورتی که باید با هدف به پیش رفت با آرمانی که حاضر هستند برای آن هزینه آبرویی ومالی بدهند،بنابراین تشکیلات جایی برای رشد افراد است.
وی در پایان مطالعه کتاب هایی همچون تکیه زدن ممنوع،علمدار کجایی، نیروی مخصوص، تماشای مستند عابدان کهندز را برای فرماندهان پایگاه های بسیج و کسانی که مسولیتی به عهده گرفته اند واجب دانست وعنوان کرد: ما در بسیج به آدم های جسور وسخت کوش احتیاج داریم.
انتهای پیام/ مهناز رستمی