کد خبر: 198124                      تاريخ انتشار: 1403/06/28 - 10:00
مدیر نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان:
سیستان و بلوچستان زادگاه هفته وحدت است/علما و معتمدین شیعه و سنی پرچمدار وحدت در استان هستند
 
محمدتقی سفیانی گفت: امروز گفتمان وحدت فراز و نشیب های زیادی از جمله تلاش شدید برای فهم دقیق مساله وحدت تا پیگیری مجدانه برای تحقق آن را طی کرده است.
 
پسیستان و بلوچستان،محمد تقی سفیانی مدیر نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت در همایش بین المللی وحدت و مقاومت که به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت با حضور نمایندگان از جبهه مقاومت مردم مظلوم فلسطین، نمایندگانی از کشورهای اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان زادگاه هفته وحدت در کشور شناخته می‌شود، زمانیکه مقام معظم رهبری در سال ۱۳۵۶ هنگامی که در استان تبعید بود، به علمای اهل‌سنت آن منطقه پیشنهاد داد که در فاصله میان ۱۲ ربیع‌الاول و ۱۷ ربیع‌الاول مجالس جشن برگزار شود.

محمد تقی صیفایی ادامه داد: به فضل خداوند پس از پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و پس از آن هدایت های رهبر معظم انقلاب با وجود توطئه های استکبار جهانی، وحدت هر روز در جامعه پررنگ تر شده و علما و معتمدان شیعه و سنی استان پرچمدار این وحدت هستند.

وی بیان کرد: صدای گفتمان وحدت که بستر مهمی برای تحقق مقاومت است باید از سیستان و بلوچستان به صورت رسا، مومنانه و متحدانه شنیده شود.

مدیر نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ادامه داد: تفکر اصیل و انسانی و احترام به سنن، عقاید، عواطف و اعتقادات مؤمنان وحدت آفرین بوده و اینچنین وحدتی نوید بخش آینده ای روشن برای کشور است.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز گفتمان وحدت فراز و نشیب های زیادی از جمله تلاش شدید برای فهم دقیق مساله وحدت تا پیگیری مجدانه برای تحقق آن را طی کرده است تصریح کرد: قطعا گفتمان‌هایی که راس آن مقام معظم رهبری بوده بالنده و پیروز است.