کد خبر: 198135                      تاريخ انتشار: 1403/06/30 - 10:05
یک مدرس کنشگری حوزه زن و خانواده:
نقش زنان در جامعه موحد آنچنان با شکوه است که استکبار را به زانو در خواهد آورد
 
یک مدرس کنشگری حوزه زن و خانواده گفت: زنان در جامعه موحد و توحیدی آنچنان با شکوه نقش ایفا کرده اند که استکبار را به زانو در خواهد آورد، چه در عرصه ورزشی، چه در عرصه علمی، اقتصادی و چه در عرصه های اجتماعی و فرهنگی .
 
از خوزستان مهناز آل پناه طی یادداشتی در خصوص نقش بانوان در تشکیل جامعه موحد اظهار کرد: با کمی بررسی می توان به نگاه اسلام به نقش موثر و مهم بانوان در تشکیل و استمرار جامعه موحد دست یافت. در جامعه مهدوی و حکومت جهانی آخر الزمان، تعداد یاران امام عصر(عج) را 313 نفر برشمرده اند که از این تعداد 50 نفر آنها خانم هستند و این نشان از اهمیت نقش تمدن ساز و جهانی بانوان در عصر ظهور است.
با برشماری بیانات و دیدگاه های امامین انقلاب اسلامی در عصر غیبت کبری می بینیم که اقدام تاریخی بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص ابلاغ نامه تاریخی خود خطاب به گورباچف توسط هیئتی متشکل از خانم مرضیه حدیدچی و همچنین پیام تاریخی مقام معظم رهبری خطاب به کنگره ملی 7 هزار شهید زن در سال 91 به تبیین نقش عظیم بانوان در جامعه موحد اشاره داشته است.
مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز هفت بند از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق و سبک زندگی اسلامی را مورد اشاره قرار داده اند که به صورت ویژه در جامعه پردازی و تمدن سازی نقش مستقیمی دارند و بانوان در هر کدام از این بندها به صورت مجزا جایگاهی اثرگذار داشته و خواهند داشت.
این تکالیف همان عوامل به وجودآورنده امثال سلما همتیان، دختر هشت ساله و نابغه شطرنج باز خراسانی است که او را با پوشش و حجاب کامل در مسابقات آسیایی برنده مدال طلا می کند و همچنین آن مادرانی که با شکوه صبر و استقامت، فرزندان خود را تقدیم به جامعه موحد کرده و به تاسی از الگوهای برجسته و بزرگ صدر اسلام همچون حضرت خدیجه کبری(س)، فاطمه زهرا(س)،حضرت زینب(س) و فاطمه معصومه(س) با آن سخنرانی های آتشین خود میدان را به نفع جامعه بزرگ اسلامی رقم زدند.
هم آنها بودند که به واسطه ایستادن در سمت درست تاریخ و نقش آفرینی خود در تمدن نوین اسلامی، زنان و دختران آمریکایی و اروپایی را که در اوج سانسور تبلیغاتی به سر می بردند را با خود همراه کردند به طوریکه رهبر معظم انقلاب اسلامی آن پیام تاریخی را به جوانان آمریکایی صادر کرد.
اگر نبود آن ایستادگی و مقاومت حیرت انگیز بانوان مسلمان در جای جای جهان سراسر ظلم و خیانت به زن و اگر نبود نقش آفرینی علنی بانوان مسلمان ایرانی و شکستن مرزهای علمی در جهان ، این همه گرایش به اسلام اتفاق نمی افتاد.
آری، زنان در جامعه موحد و توحیدی آنچنان با شکوه نقش ایفا کردند که استکبار را به زانو در خواهد آورد، چه در عرصه ورزشی، چه در عرصه علمی، چه در عرصه اقتصادی و چه در عرصه های اجتماعی و فرهنگی .
حضور موثر بانوان در همه این صحنه ها خصوصا نقش آفرینی در خانواده که محوری ترین نقش برای بانوان در جامعه موحد محسوب می شود و در آموزه دینی از آن به جهاد زن تعبیر می شود، بی آنکه وظیفه همسری و مادری را دچار خدشه کند، انجام گرفته است.
فعالیت خانوادگی و اجتماعی، هر دو در کنار هم و نه در مقابل هم در پویای بانوان اثرگذار است. کدامین واژه و کدامین نویسنده را توان بیان این عظمت وجودی بانوان را دارد ؟
در کجای جهان اینگونه نگاه و تکریم به بانوان دارند جز اینکه هر جای عالم که با تحقیق و بررسی به جایگاه بانوان در جامعه موحد پی بردند، شیفته و مجذوب آن شدند تا سر حدی که از خانه و دیار هجرت کردند.
زیباترین کلام را در وصف بزرگترین بانوان تاریخ به رشته تحریر درآوردند، شعر سرودند، در خلوتگاه های خود و خدای خود اشک ریختند که چگونه جبران این همه تاخیر در شناخت سرچشمه های معرفت کنند.
کدامین زبان و کدامین قلم یارای توصیف عظمت بانوان اسلام است؟ عظمتی که در زیر سخت ترین و شدیدترین جنگ ها و تهاجم ها و تخریب ها، نه تنها خم به ابرو نیاورد که به سمت جلو به قدرت و سرعت پیش رفت و دیگران را نیز با خود همراه کرد. ما به قله نزدیکیم و قله را فتح خواهیم کرد.
انتهای پیام