کد خبر: 198240                      تاريخ انتشار: 1403/07/02 - 14:01
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) خبر داد:
درس آموخته های کرونا بازگو می شود/سازمان ملل باید از حملات احتمالی بیولوژیکی اسرائیل جلوگیری کند
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) گفت: در دوران همه گیری کرونا، ایران موفق به تولید ۶ واکسن شد؛ واکسن نورا از تولیدات دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله بود که در آن زمان یک میلیون نفر واکسینه شدند.
 
دکتر حسن ابوالقاسمی امروز در نشست خبری همایش درس آموخته های کرونا که در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) برگزار شد، اطهار داشت: اوایل همه گیری بیماری کرونا که دارویی شناخته شده نبود و تنها برای درمان بیماران کرونایی فقط اکسیژن یا اقدامات حمایتی انجام می شد، پس از تحقیقات کشور چین در مورد پلاسما درمانی و اینکه استفاده از آن می توانست بیماران را نجات دهد، واحدهای سیار در دانشگاه بقیه الله راه اندازی شد و به افرادی که بیش از دو هفته به کرونا مبتلا بودند پلاسما اعطا و تزریق شد.
وی بیان اینکه پلاسما درمانی نتایج خوبی در روند درمان بیماران کرونایی داشت، افزود :آمریکا پس از ایران اقدام به پلاسما درمانی در خصوص بیماران کرونایی کرد.
ابوالقاسمی در ادامه بیان کرد: تجارب زیادی در دوران کرونا کسب کردیم و در همین راستا جهت ارائه این تجربیات همایشی با عنوان درس آموزه های کرونا از پنجم تا ششم مهرماه در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار خواهد شد.
به گفته ابوالقاسمی، در دوران همه گیری کرونا، ایران موفق به تولید ۶ واکسن شد؛ واکسن نورا از تولیدات دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله بود که در آن زمان یک میلیون نفر واکسینه شدند.
جلوگیری از حملات بیولوژیک اسرائیل ‌توسط سازمان ملل
وی در خصوص حملات رژیم اسراییل به مردم لبنان از طریق انفجار پیچرها،بیان کرد: این امکان وجود دارد که رژیم غاصب حملات بیولوژیک نیز انجام دهد و داروها را آلوده کند و سازمان ملل باید به آن توجه کند و ضرورت دارد که از چنین کارهای وحشیانه جلوگیری شود.
ابوالقاسمی در ادامه این مطلب تصریح کرد: با توجه به این حملات ، دنیا باید به اقدامات تشخیصی و پیشگیری مجهز شود زیرا برخی از ویروس ها اکنون در جامعه بشری نیستند و ممکن است اسراییل از این ویروسها در آینده ای نزدیک استفاده و دنیا را به آتش بکشاند باید فکر همه جانبه برای تهاجمات بیولوژیک در آینده انجام دهیم .
ضرورت تزریق واکسن پنوموکوک
وی در ادامه در مورد واکسن پنوموکوک گفت: متاسفانه عده ای اقدام به تبلیغات دروغین در مورد عوارض واکسن پنوموکوک می کنند که آن برای کودکان تزریق نشود، در حالیکه این افراد ضدسلامت مردم هستند ، زیرا این واکسن از بروز عفونت در کودکان جلوگیری می کند.
هشت شهید کادر درمان بیمارستان بقیه الله (عج)
ابوالقاسمی در پاسخ به پرسش خبرگزاری زنان ایران مبنی بر اینمه دانشگاه بقیه الله در ایام کرونا چه تعداد کادر درمان شهید شدند، افزود: در همه گیری کرونا هشت نفر از کادر درمان ما به شهادت رسیدند که از این تعداد ۷ نفر مرد و یک نفر خانم بودند.
معرفی ۳۵۰ شهید کادر درمان
غلامرضا فرنوش دبیر علمی همایش درس آموخته های کرونا نیز با اشاره به ارایه ۸۶۰ مقاله به این همایش، اظهار داشت: ۵۰ ایده شامل شعر، پوستر، انیمیشن و غیره نیز به این همایش ارسال شده و سعی داریم در مورد تجارب دوران همه گیری کرونا بحث و تبادل نظر شود .
وی با اشاره به برپایی غرفه شهدا در حاشیه همایش درس آموخته های کرونا, تصریح کرد: در این غرفه به معرفی ۳۵۰ شهید پرداخته شده و از ۵ شهید شاخص نیز بصورت نمادین تقدیر می شود .پ
خبرنگار - سیما حسینی
انتهای پیام/