کد خبر: 198350                      تاريخ انتشار: 1403/07/05 - 09:02
جنگ تحمیلی ، دفاعی مقدس که با قدرت نیروی ایمان پیروز آن شدیم
 
دفاع مقدس از خودگذشتگی شیر زنان ایرانی را به تصویر می‌کشد، مادرانی که برای همیشه از آغوش فرزند محروم شدند و فرزندانی که داغ مهر پدر تا ابد بر دل آنها نشست‌ و اینها همگی یادگاری‌ها و تلخی‌های جبران‌ناپذیر جنگ هستند.
 
از استان تهران، نرگس فعلی در یادداشتی نوشت: أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلي‌ نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ
به کسانيکه جنگ بر آنها تحميل مي‌گردد، اجازۀ جهاد داده شده است؛ زيرا آنها مورد ستم واقع شده‌اند و بي‌ترديد خدا بر ياري آنها کاملاً تواناست(سوره الحج آیه ی ۳۹).
جنگ واژه ای دردناک و حزن انگیز است که اسم آن باعث رعب و وحشت می‌شود اما گاهی جنگ با تلخی و شیرینی، با اعتماد به نیروی جوان و توکل به خدا و توسل بر ائمه هموار می‌شود؛ دفاع مقدس همانند یک واژه مقدس تاریخچه و روحیه هشت سال خودباوری ملت ایران را ثابت کرد؛ درست است که سختی و ویرانی و غم‌های زیادی را به همراه داشت اما ایران و ایرانی را در مقابل چشمان جهانیان عزیزتر و قوی‌تر نشان داد.
دفاع مقدس همواره پر از خاطرات تلخ و شیرین است خاطرات تلخ از دست دادن فرماندهان بزرگی مانند شهید جهان‌آرا و فرمانده جوان و نخبه ای مانند شهید باقری که نذیر آنها را دنیا ندیده است. در کجای دنیا کسی به جوان ۲۵ ساله ای اعتماد می‌کند که او را به عنوان فرمانده عملیات حساس و مهم جنگی قرار دهد و عملیات‌ها با موفقیت انجام شود؟ این روحیه خودباوری و تکیهه بر نیروی جوان، محصول دفاع مقدس و از برکات انقلاب اسلامی بود.
جنگ با خاطرات شیرینی مانند روحیه از خودگذشتگی رزمندگان و زمزمه های نیمه شب و عبادت های آنها هموار بود جوان‌ها و نوجوان‌هایی که نیروی ایمان سلاح آنها بود، نه توپ و تانک، نوجوان‌هایی مانند شهید محمد حسین فهمیده که تاریخ نذیر آنها را در خود ندیده است‌‌.
دفاع مقدس بخشی از شیر زنان ایرانی و از خودگذشتگی آنها را نشان می‌دهد زنانی مانند شهیده فاطمه اسدی و شهیده زینب کمایی؛ فداکاری و خدمت در پشت و داخل جبهه در کجای دنیا زنان با زدن سربند یا زهرا و یازینب بر پیشانی همسر و فرزندان خود آنها را روانه ی جنگ می‌کنند؟ مادرانی که برای همیشه از آغوش فرزند محروم شدند و فرزندانی که داغ مهر پدر تا ابد بر دل آنها نشست‌، خانه‌هایی که زیر آوار ویران شد... اینها تلخی‌های جبران‌ناپذیر جنگ بود.
جنگی که بر ما تحمیل شده بود اما با قدرت نیروی ایمان پیروز شدیم، جنگی که موجب قوی‌تر شدن و ایمان بیشتر و وابستگی به نیروی خودی شد و ایران را به قدرت منطقه تبدیل کرد. در ایام هفته دفاع مقدس یادی کنیم از شهدایی که نامشان تا ابد در تاریخ و انسانیت جاودان شد؛ بزرگ‌مردانی مانند شهیدان همت، باکری و عزیزانی که بدون نشانی در خاکی که برای آن جنگیدند خوابیده‌اند تا با ظهور منجی بشریت رجعت کنند و جهان را از ظلم و ریشه فساد آمریکا و اسرائیل محو و پاک کنند.
همانطور که پیروزی شامل رزمندگان ایرانی شد، ان‌شاءالله روزی خواهد آمد که رزمندگان اسلام در سراسر جهان در کنار یکدیگر در مسجدالاقصی نماز بخوانند.
انتهای خبر/