کد خبر: 198539                      تاريخ انتشار: 1403/07/09 - 10:26
هنرمند ناشنوای البرزی در گفتگو با «زنان نیوز»:
معلولیت محدودیت نیست/ با نقاشی روی سفال به درآمدزایی رسیدم
 
هنرمند ناشنوای البرزی با اشاره به اینکه بعد از حدود ۲ سال کار جدی توانستم با تعامل با هنرمندان برجسته سفارش برای فروش بگیرم، گفت: به لطف و فضل الهی مشکل ناشنوایی برای من محدودیت نبود، بلکه سکوت در خلق آثار به من کمک می‌کند.
 
از البرز؛ مرضیه سعادتی در گفتگو با خبرنگار «زنان نیوز» گفت: معلولیت محدودیت نیست، بلکه معلولان توانستند با روحیه خودباوری و اعتماد به نفس مسیر موفقیت را همانند افراد سالم بگذرانند.
هنرمند تجسمی البرز و از هنرمندان ناشنوای استان ادامه داد: از دوران کودکی به هنر نقاشی علاقه داشتم و مادرم من را در کلاس‌های نقاشی ثبت نام کرد.
وی ادامه داد: وقتی به هنر نقاشی مسلط شدم، نقاشی روی سفال را کار کردم و وقتی در این هنر نیز خبره شدم، تلاش کردم تا بتوانم از این راه امرار معاش کنم.
سعادتی تصریح کرد: با حمایت‌‎‌های والدینم و تلاش شبانه‌روزی خودم پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پیمودم.
هنرمند تجسمی بیان کرد: برای گسترس کار، آثار نقاشی روی سفال هنرمندان برتر کشور را از نزدیک دیدم و الگو گرفتم و گفتگو با هر هنرمند باعث شد که تجربیات زیادی کسب کنم.
وی با اشاره به اینکه بعد از حدود ۲ سال کار جدی توانستم با تعامل با هنرمندان برجسته سفارش برای فروش بگیرم، گفت: به لطف و فضل الهی مشکل ناشنوایی برای من محدودیت نبود، بلکه سکوت در خلق آثار به من کمک می‌کند.
سعادتی تأکید کرد: توانستم با هنر نقاشی روی سفال و همچنین آموزش خرج و مخارج زندگی خودم را تأمین کنم.
این هنرمند گفت: آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با علاقه‌مندی برای معلولان یک ضرورت است زیرا باعث می‌شود که به درآمدزایی و استقلال برسند.
وی ادامه داد: در مسیر اشتغالزایی بسیار شکست خوردم اما هیچ وقت ناامید نشدم و هر بار تلاشم را بیشتر می‌کردم، زیرا بازار یک معلول را به سختی می‌پذیرد اما من با برخورد بد صاحبان کسب و کار‌ها ناامید نشدم و هربار رفتم تا اکنون در بازار توانستم مورد پذیرش واقع شوم و با مغازه‌دار‌های زیادی کار می‌کنم.
سعادتی در پایان اظهار داشت: فراهم‌سازی اشتغال ناشنوایان مهمترین درخواست قشر ماست اما من توانستم با هنر این مهم را برطرف کنم اما دوستان زیادی دارم که بیکار هستند و احساس پوچی می‌کنند.
خبرنگار: الهه ملاحسینی
انتهای خبر/*