کد خبر: 198625                      تاريخ انتشار: 1403/07/11 - 17:53
یادداشت/سونیا بدیع
نقش زنان در جبهه مقاومت بی‌بدیل است
 
نقش و تاثیرگذاری زنان در جبهه مقاومت به معنای واقعی کلمه بی‌بدیل و غیرقابل‌انکار است.
 
از آذربایجان غربی، به شهادت رسیدن سید حسن نصرالله و اسماعیل هنیه گرچه جهان اسلام را در غم و بهت عظیم فرو برده است همچنین در پی آن عملیات وعده صادق 2 موجی از شادی و غرور را در بین آزادگان جهان طنین‌انداز کرد همین موضوع می‌طلبد ابعاد موضوع بیشتر واکاوی شده و نقش زنان در چنین رویدادهای مورد بررسی قرار گیرد.
بدون تردید جبهه مقاومت پرنده‌ای است که یک بال آن را زنان و بال دیگر را مردان شکل داده‌اند و نقش زنان در خیزش‌های اسلامی به معنای واقعی کلمه پر رنگ بوده و همواره طلایه‌دار این خیزش بودند و تغییر و اثرگذاری پویایی داشتند که کسی نمی‌تواند آن را انکار کند چرا که حضرت امام خمینی (ره) نیز به نیکی فرموده‌اند « از دامان زن، مرد به معراج می‌رود».
در حوزه مقاومت به معنای واقعی کلمه بانوان نقشی پر رنگی را ایفا می‌کنند، رویکرد مهم عملیاتی است که زنان همواره در صحنه حضور داشته و در فلسطین حاضر نیستند خاک سرزمین خود را ترک کنند و در هشت سال دفاع مقدس چه بسیار زنانی که اسلحه به دست گرفتند و دوشادوش برادران دینی خود با دشمن به پیکار پرداختند.
راهبرد بعدی که از اهمیت دوچندان برخوردار است، تربیت نسل مقاوم است که نه‌تنها همسران خود را به حضور در میدان ترغیب می‌کنند، بلکه فرزندان خود را نیز دوشادوش پدران به مبارزه می‌فرستند و در جنگ تحمیلی نیز چنین مسئله‌ای را شاهد بودیم و در خاطرات و اسناد به ثبت رسیده است.
این زنان هستند که انگیزه و امید و شجاعت را به همسران خود تریق می‌کنند، در خیزش‌های اسلامی، اگر بخواهیم بگوییم بانوان جزو طلایه‌داران و پیشگامان مقاومت هستند به هیچ عنوان حرف گزاف نزده‌ایم؛ اما زنان از وزنه‌های سنگین تغییر در هر جبهه‌ای به شمار ‌می‌روند.
انتهای پیام/*