کد خبر: 198650                      تاريخ انتشار: 1403/07/05 - 10:55
برگزاری نشست ادبی سربر دامان ماه در سیستان و بلوچستان
 
نشست ادبی (سر بر دامان ماه ) به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از بانوان فعال ادبی در حوزه دفاع مقدس بر گزار گردید.
 
سیستان و بلوچستان، نشست ادبی(سر بر دامان ماه) با محوریت نقش زنان در دفاع مقدس به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ، بسیج جامعه خواهران ، اسناد ملی و کتابخانه های استان و جمعیت هلال احمر استان و با حضور جمعی از بانوان شاعر ، نویسنده و خانواده معزز شهدا برگزار شد.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در این مراسم با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس گفت: نقش موثر بانوان در هشت سال دفاع مقدس، هم در وادی حضور و هم در وادی پشتیبانی امری انکارناپذیر و سرشار از ایثاری آگاهانه است، بانوانی که برای حفظ آرمان ها و حب وطن به یاری رزمندگان سلحشور شتافتند و با ایثار و فداکاری وصف ناپذیری ضمن تقویت روحیه و روانه نمودن همسران و فرزندان هر جا که ضرورت داشت نیز حضور مستقیم داشت و درسنگر پشتیبانی نیز برگ های زرینی بر تاریخ رشادت های این مرز و بوم افزودند.
زهرا ابراهیمی ادامه داد: مهم ترین وظیفه کنونی نسلی که جنگ را زیست کرده اند یا شنیده اند برای نسلی که در آینده قرار است بخوانند و برای مادارنی که از بعد تربیتی آن بهره گیری نمایند در شرایط کنونی انتقال و تصویر سازی آنچه رقم خورده و روایتگری است متناسب با نسل نوجوان و جوان امروزی که جنگ را درک نکرده و معرفی اسطوره ها و غیور مردان و شیر زنانی که حماسه آفریده اند و تکلیف ماست در ساحت منادی به وظیفه خود عمل نمائیم .
وی تصریح کرد: حضور باصلابت و پرقدرت زنان در دفاع مقدس در صحنه جنگ، همگان را به شگفتی وا داشت و امـام راحل(ره) بارها آنان را تحسین کردند.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین رشادت ها و از جان گذشتگی های زنان دوران جنگ تحمیلی باعث شد امروز جامعه زنان ایرانی به شهیده ها، آزاده ها و جانبازان غیور خود ببالد و زنان افتخارآفرینی را به دنیا معرفی کنند.
ایشان در ادامه افزودند: امروز جامعه بیش از همه نیازمند تشریح و تبیین دقیق و منطقی ابعاد مختلف دفاع مقدس و حضور بی بدیل زنان و نوجوانان و جوانان با تکیه بر محور جبهه حق علیه باطل است که در این مسیر رسانه ها نقش کلیدی را بر عهده دارند و باید با احساس مسئولیت در این راستا قلم بزنند اما علی رغم گذشت چند دهه از این رشادت ها، هنوز آنگونه که باید دستاوردها و ظرفیت های بی مانند این دوران برای آحاد جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان تبیین نشده است.
در پایان این مراسم از مرضیه نژاد بندانی نویسنده ۱۳ کتاب در حوزه دفاع مقدس تجلیل و از آخرین اثر ایشان با نام فرشتگان شرق رونمایی شد.
انتهای پیام/*