کد خبر: 198663                      تاريخ انتشار: 1403/07/11 - 09:14
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:
کشتار مردم لبنان و شهادت سید حسن نصرالله اجرای سیاست‌های مبتنی بر نسل‌کشی، قتل‌عام بی‌رحمانه است
 
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز جامعه جهانی شاهد آن است که پناهگاه‌ها، مدارس، منازل مسکونی و غیره بارها در غزه و لبنان مورد هدف قرار گرفته است که منجر به شهادت تعداد زیادی از غیرنظامیان که عمدتاً کودکان و زنان هستند، شده است.
 
سیستان و بلوچستان، محمد سرگزی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار زنان ایران در رابطه با حوادث لبنان و شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: رژیم صهیونیستی بار دیگر فاجعه‌ای دلخراش در لبنان به وجود آورد؛ بمباران ضاحیه بیروت که جان تعدادی از شهروندان غیرنظامی را گرفت و منجر به شهادت برادر و مجاهدی بزرگ، فخر جهان اسلام و عالم گران‌قدرحجت‌ الاسلام‌ والمسلمین سید حسن نصرالله (ره) و جمعی از فرماندهان حزب‌الله شد.
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نه‌تنها رژیم کودک کش صهیونیسم، بلکه همه دولت‌هایی که با سکوت خود مهر تأییدی بر این فجایع زده‌اند مسئول کشتار بی‌رحمانه غیرنظامیان بی‌گناه در لبنان و فلسطین هستند.
سرگزی افزود: این اقدام غیرانسانی و شنیع، نمونه بارزی از نقض حقوق بشر و اجرای سیاست‌های مبتنی بر نسل‌کشی، قتل‌عام بی‌رحمانه و کشتار دسته‌جمعی است و حکایت از استمرار اقدامات ضدانسانی رژیم صهیونیستی در منطقه دارد. امروز جامعه جهانی شاهد آن است که پناهگاه‌ها، مدارس، منازل مسکونی و غیره بارها در غزه و لبنان مورد هدف قرار گرفته است که منجر به شهادت تعداد زیادی از غیرنظامیان که عمدتاً کودکان و زنان هستند، شده است؛ این در حالی است که رعایت قواعد بین‌المللی بشردوستانه، جزو قواعد آمرانه است.
سرگزی ادامه داد: پر واضح است به‌تبع این گونه اقدامات ددمنشانه، غزه و لبنان تبدیل به نمایشگاهی از انواع نقض‌های بین‌المللی گردیده است؛ لذا کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم‌کردن این اقدام غیرانسانی، از مجامع بین‌المللی درخواست بررسی و محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران‌های بی‌سابقه در ضاحیه بیروت لبنان را دارد.
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: راه آن شهید سفرکرده و همچون برادران قبلی ایشان که نهال حزب‌الله را به درختی تنومند تبدیل کردند، ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/*