کد خبر: 198714                      تاريخ انتشار: 1403/07/12 - 11:07
ایران اقتدار خلق کرد و دل همه امت اسلام شاد شد/ داغ شهادت شهدای مقاومت خصوصا سید حسن نصرالله را به حرکت های موثر روشتگری گره بزنیم
 
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طرقبه شاندیز گفت: با عزت و افتخار می‌گوییم، راه نصرالله با خون او و همراهانش تحکیم شد و نتیجه‌اش جز زوال کفر نخواهد بود، ضایعه تلخ و‌ جانسوز شهادت دبیر کل و فرمانده هان حزب الله، حماس و سایر شهدای محور مقاومت را نباید در چند مراسم خلاصه کرد بلکه نیازمند حرکت است، نیازمند جهاد در عرصه های مختلف است، نیازمند ایجاد شور و شعور عاشورایی است.
 
رضا چاوشان با اشاره به اینکه ضایعه تلخ شهادت« سیدحسن نصرالله» و فرمانده هان شهید محور مقاومت اظهار کرد: درست است امامانمان را ندیدیم، وقایع دوران حضور آنها را ندیدیم، حادثه کربلا را ندیدیم و به حضور خود آنها نرسیدیم و درک نکردیم، اما حقیقت این است که راه آنان را، مکتب اسلام را و حرکت در مسیر حق را به واسطه کتاب الهی و یاران واقعی امامانمان شناختیم و به چشم خود انسان‌هایی را که در عالی ترین مقام‌ها برای پیروی از امامان و دستیابی جبهه حق به اهدافش قدم برداشتند و برمی‌دارند دیدیم.
وی ادامه داد: از میان خیل آدمیان بهترین آنها به ویژه جوانانی که کمتر تاریخ به خود دیده بود یا شاید بتوان گفت در برخی زمان‌ها اصلاً ندیده بود عارف الله می‌شدند و در میدان‌ها حاضر شدند که مردان جنگی را متحیر می کرد دفاع مقدس را رقم زدند و دشمن تصور کرد تمام شد و راه آن ها قطع شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طرقبه شاندیز با اشاره به پاسخ مشروع ایران به جنایات حماقت آمیز رژیم صهیونیستی تصریح کرد: مکتب امام راحل(ره)، مکتب انقلاب اسلامی متصل و تماماً ذوب در معارف اسلامی و الهی و امامان(ع) بود، یک دیکتاتوری منفعت طلبانه، انحصاری و جاه طلبانه مانند بسیاری از حکومت‌هایی که شکل می‌گرفتند و از بین می‌رفتند نبود، وابسته به یک شخص و یا یک جریان که بعد از سرنگونیش بخواهد از بین برود هم نبود، اقدامات آن امام عزیز به گونه ای بود که این حرکت و مبارزه دائمی خستگی ناپذیر تماما مکتب اسلام بود، مکتب خط سرخ عاشور است، مکتب راهی است که منتهی می‌شود به تجلی کامل انسان و همین مکتب افرادی را تربیت کرد که با دستان خالی تجهیزاتی را ساختند که امروز پیشرفته ترین آن ها دست ایران و محور مقاومت را پرکرده است.
وی افزود: این مکتب را نمی توان در یک فرد خلاصه کرد، نمی‌شود آن را متعلق به یک گروه دانست، ابداً اینطور نخواهد بود بلکه آسمان پرستاره و پر از ماه‌های نورانی این مکتب همگی منتظر طلوع خورشیدی هستند که نور خود را به واسطه حضور آن یار عزیز دارند و می‌درخشد و با رفتن بزرگانی نایاب چون رهبرمقاومت لبنان قطعا این جبهه متوقف نمی شود.
چاوشان در ادامه بیان کرد: در سال‌های اخیر و به ویژه امسال اتفاقات مهم و تحول آفرینی در منطقه غرب آسیا و کشورهای منطقه رخ داد که در طوفان الاقصی بروز بی‌نظیر داشت و حملات پرتکرار و کوبنده محور مقاومت و در راس آنها وعده صادق یک و دو همه این ها تداوم حرکت انقلاب اسلامی و جریان بیداری اسلامی است که از حرکت درخشان امام راحل سرچشمه می گیرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طرقبه شاندیز گفت: ماه‌های اخیر که هرلحظه‌اش آغشته به خون پاکان، بیگناهان از کودک، زن و مرد امت اسلام است روزهای سخت و تلخی است که همه‌ را در کنار رهبران بی‌بدیل جبهه اسلام و محور مقاومت، دلدادگان مکتب فداکاری، ایثار و شهادت حسینی تحمل کردند تا اینکه جبهه کفر و خبیث صهیونیستی طبق ذات کثیف و سراسر رذالتش باز هم دست به ترور زد، ترورهایی که مشخصاً نمایش عجزی است که می‌خواهد در لحظات آخر حیات ظلمانیش داشته باشد و تلاش کند تا شاید بتواند کمی زمان بخرد که چند نفسی بیشتر در لجنزار ظلمانی پرخون و کثیف فرو رود.
وی، در ادامه افزود: رژیم اشغالگر صهیونسیتی، از شدت فشارهای وارده و عدم دستیابی به اهدافش و حفظ چهره موجه‌اش نقاب از صورت انداخته و بیش از هر زمان دیگری هویت شیطانی خودش را به نمایش گذاشته است، تا آنجا که دست به ترور نصرت جبهه‌های حق، نصرت الهی، عزیز رهبر مقاومت، سید عالی مقام «سید حسن نصرالله» می زند و بیش از چند تن موشک را در تقابلی نابرابر هزینه می‌کند و می‌گوید یک نسل از رهبران مقاومت را ترور کردیم.
وی خاطرنشان کرد: رهبران مقاومت و حماس را ترور کردند آن زمانی که هیچ خبری از گستردگی محور مقاومت نبود و دست‌های خالی روبروی سلاح قرار می‌گرفتند، اما رهبری جسورتر جای او را پر می کرد، حالا که به اذعان خودشان بیش از ٧ جبهه رو به رویشان قرار دارد و این یکی از نتایج انقلاب اسلامی است که دستان پرقدرت مکتب اسلام شده‌اند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طرقبه شاندیز تاکید کرد: باید شرایط را مثل یک پازل درست کنار هم بچینیم تا حقیقت گم نشود، از سال‌های دور از کینه‌های کهنه یهود نسبت به اسلام، تا جریان خیبر و جنگ‌های صلیبی و فتح آندلس تا استعمار کشورهای اسلامی تا غارت نفت و قاچاق اشیای گران قیمت هویتی و تاریخی تا قاچاق انسان و اعضای بدن تا به بردگی کشیدن زنان عفیفه این خاک حاصلخیز تا انحصار برخی مواد کشاورزی و باغی تا تولید داروهای بیماری زا و سلطنت رسانه‌ای و جنگ روانی تا داستان سرایی و افسانه سازی‌های دروغ هولوکاستی تا رسیدن به سرزمین موعود و غصب اراضی،که همه اینها از هویت شیطانی و‌ رذالت صهیونیسم نشات می گیرد.
وی تصریح کرد: جریان استعماری صهیونیستی به آن چیزی که می‌خواست اسرائیل تبدیل شود که سگ هار منطقه باشد رسیده است و دولت های اروپایی غربی جنگ را منطقه نبرد را به زمین مسلمانان انتقال داده‌اند و تمدنی بر پایه بی‌هویتی در امنیتی زوری برای خود ایجاد کرده اند، به ویژه صهیونیسم حاکم بر غرب که حتی بر بومیان آمریکا رحم نمی کند و همه را به خاک و خون می کشد.
چاوشان بیان کرد: رسانه و نرم‌افزار را فناوری های نوین را در قالبی نو از استعمار استحماردوست عرضه می کند تا خود را در راس هرم نگهدارند و بی‌پروا و بدتر از گذشته به چپاول‌های سیری ناپذیر خود ادامه دهد، اما از سوی دیگر خط انقلاب اسلامی بر هم زننده این سلطه‌گری شد و هر روز با مجاهدت‌های خستگی ناپذیر توانست مکتب حسینی -مهدوی، خط اسلام ناب محمدی را احیاگری باشد که سایر ملل را نیز به خود فراخواند و مردان غیور دلداده حق را که از دامان پاک زنان مسلمان و شجاع منطقه برخاسته اند را هویت و عزت داد و این یک واقعیت انکارناپذیر است.
وی با اشاره به اینکه باید اهداف هر دو طرف را مرور کرد که کدامیک بر آنچه می‌خواسته نزدیک شده یا رسیده است، گفت: رژیم صهیونیستی با این هدف که پس از غصب بخش مهمی از خاک امت اسلام در اراضی فلسطین با تامین امنیت و به نمایش گذاشتن چهره خلاف واقع از خود و برقراری روابط با ملل و دولت های مختلف منطقه جا پای خود را محکم کند و به هدف سرزمین موعود و غصب بیشتر خاک امت اسلام برسد، آیا رسیده است؟ یا امنیتش زیر سوال رفته؟ آیا روابطش با کشورها، خصوصاً همسایگان بهبود یافته؟ یا پرتنش شده؟ و مهمتر هویت منفور واقعی‌اش بیشتر از هر زمان مشخص شده و همین هیمنه کارش را بهم ریخته.
وی ادامه داد: در مقابل جبهه مقاومت و حق خواهان منطقه چه کردند؟ پس از انقلاب اسلامی شمار عاشقان خمینی و مکتب حسینی و مجاهدات مجاهدان ظهور هر روز بیشتر شد و آگاهی آنها و رشد فکری ایشان قابل قیاس با گذشته نخواهد بود تا جایی که در همین وقایع اخیر غزه شاهد بودیم کودکانی بر ویرانه‌ خانه هایشان قرآن می‌خواندند و با نقص عضو شدید دم از ایستادگی و مقاومت می‌زدند، آیا امروز پرورش یافتگان این مکتب که هر کدام در ابعاد مختلف صاحب ایده و نگرش‌های والای انسانی هستند را می‌توان نادیده گرفت‌؟
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طرقبه شاندیز، خاطر نشان‌ کرد: جبهه انقلاب اسلامی اینک در امم مختلف اسلام محور مقاومتی را رشد داده و حرکت مکتب شهید پرور حسینی به سوی رشد فکری مهدوی شدت گرفته و حق طلبان و مجاهدان نگران انسان را گرد هم آورده است.
چاوشان گفت: ایران اقتدار خلق کرد و دل همه امت اسلام شاد شد و غاصب میدان نبرد را باید در اراضی اشغالی تجربه کند و مرگ و پایان خود را شاهد باشد.
مبنع : خبرگزاری بسیج
انتهای پیام/ خبرنگار دوست حصار