کد خبر: 198814                      تاريخ انتشار: 1403/07/28 - 10:09
کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد
نقش زنان در ایجاد روحیه جهادی و حماسی در عصر فعلی
 
کارشناس مسائل سیاسی گفت: با وجود این که جنگ معاصر یک واقعیت دشوار و مردانه است لازمه آن شجاعت بوده و بی‌تردید اگر رزمنده شجاع و دلیر نباشد این پیروزی محقق نمی شود و این روحیه جنگی را مادران و همسران به فرزندان و همسرانشان القا می کنند.
 
از استان مرکزی شهرستان فراهان؛ احمدرضا امیدی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان با تاکید بر این که زنان در ایجاد روحیه جهادی و حماسی در عصر فعلی نقش بسزایی دارند، گفت: با وجود این که جنگ معاصر یک واقعیت دشوار و مردانه است لازمه آن شجاعت بوده و بی‌تردید اگر رزمنده شجاع و دلیر نباشد این پیروزی محقق نمی شود و این روحیه جنگی را مادران و همسران به فرزندان و همسرانشان القا می کنند.
وی افزود : در جبهه باطل، رژیم غاصب صهیونیستی زنان را به اجبار به خدمت سربازی و جنگ می‌فرستد و اصلا از این امر رضایت ندارند که این در حالی لست که در تمدن اسلامی نقش زنان بسیار برجسته است و کمک به جبهه مقاومت از مهمترین آرمان های ماست.
کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: حضور استوار زنان را در صحنه های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی زنان مبینیم که نه تنها در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی ایفا کردند، بلکه در تثبیت درخت تازه نظام جمهوری اسلامی و تداوم انقلاب اسلامی حرف نخست را زدند و با حضور در صحنه گوناگون انقلاب اسلامی، دسیسه های دشمنان را نقش بر آب ساختند.
امیدی بیان کرد: زن ایرانی که به برکت هدایت و راهنمایی های امام خمینی (ره) از حاشیه به متن جامعه آمد. جامعه زنان مسلمان و متعهد ایرانی برپایه ایمان و عفت و صبر و هوش، حقیقت را محقق ساخت.
وی ادامه داد: عقب ماندگی های که حاصل نفوذ بیگانگان بود جبران شد و برطرف شد . در سال های نه چندان دور ما در علم پزشکی ،برای ارائه خدمات درمانی پزشکان را از کشور هایی از قبیل پاکستان هند تامین می کردند. چراکه ما هیچ زیر ساخت علمی در حوزه درمان و دارو سازی نداشتیم که به برکت انقلاب و تلاش مجاهدت مردان و زنان این مرز بوم حوزه درمان به رتبه ۱۵جهانی رسیده است .
خبرنگار: مهدیه فراهانی