کد خبر: 198817                      تاريخ انتشار: 1403/07/16 - 14:59
کارشناس سیاسی عنوان کرد:
روحیه شهادت طلبی زنان محور مقاومت/تربیت کودکان غزه با نگاه مقاومتی
 
کارشناس سیاسی گفت: مجاهدت و مقاومت این زنان در طول بیش ۷۰ سال اشغال ددمنشانه ستودنی است. آن ها غیرت و ایثار را نسل به نسل از مادران خود یاد گرفته اند.
 
از استان مرکزی شهرستان ساوه؛ نسرین نصیری نوری کارشناس سیاسی در رابطه با مساله نقش زنان مقاومت در تربیت فرزندان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان در ساوه گفت: موضوع زن از دیدگاه اسلام همواره از موضوعات مهم در حوزه اندیشه اسلامی بوده است. نقش زنان در طول تاریخ همیشه پررنگ بوده، زنان مکتبی هستند که اگر او را خوب ساخته شوند، ملتی نجیب و پاک مهیا می سازند.
وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) در این مورد بیان می کند «قرآن کریم انسان ساز است، و زن ها نیز انسان ساز»، بنابراین زن مسلمان باید در ابتدا خود را برای این نقش ،یعنی ساخت و تربیت یک جامعۀ کوچک ـ خانواده خود مهیا کند.
نصیری نوری تصریح کرد: بنابراین قیمومیت زن در حق فرزندان خود مشروط به صَلاح او می باشد، و صَلاح زن بستگی به تقوای او دارد، و تقوا جز از طریق سلوک و سیر سالم و صحیح همراه با فرهنگ انسانی به دست نمی آید.
کارشناس سیاسی عنوان کرد: پس مسئولیت انسان سازی که یک وظیفۀ الهی و انسانی است، بر عهدۀ زنان یعنی همان مادران می باشد.
وی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) در این مورد بیان می کند: «ملتی که [بانوانش] در میدان های جنگ با ابرقدرت ها، و با مواجه شدن با قوای شیطانی قبل از مردها در این میدان ها حاضر شده اند، پیروز خواهد شد.» هرچه از رشادت و دلاوری مردان صدر اسلام برای مقابله با دشمنان تا کنون قلم بزنیم، نمی‌توان نقش زنان در دستیابی به اهداف و آرمان‌های اسلام را نادیده گرفت.
نصیری نوری گفت: فرهنگ ایثار و شهادت که نسل به نسل و سینه به سینه از صدر اسلام تا به حال در قلب‌هایمان جاری است و زیر بنای ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی می‌باشد، مرهون ایثار و فداکاری و روحیه شهادت طلبی زنان سلحشوری می‌باشد که پا به پای مردان آزاده در عرصه‌های نبرد حق علیه باطل جنگیدند، مبارزه کردند، شهید شدند و افتخار آفریدند.
کارشناس سیاسی تصریح کرد: این روحیه را در زنان قهرمان غزه و فلسطین به وضوح می‌توان دید. آری مجاهدت و مقاومت این زنان در طول بیش ۷۰ سال اشغال ددمنشانه ستودنی است. آن ها غیرت و ایثار را نسل به نسل از مادران خود یاد گرفته اند.
وی در ادامه افزود: هر مادری می داند پسرش را برای مبارزه و دخترش را برای تربیت نسل باید آماده کند. بدون شک این فرزندان با نگاه مقاومتی بزرگ می شوند. رژیم جنایت کار صهیونیستی خانه‌ها و محل زندگی ساکنین غزه را بمب باران می‌کند تا بتواند زنان را به ستوه بیاورد که دیگر نگذارند جوانان‌شان به مقاومت ادامه دهند.
نصیری نوری گفت: آن ها به خوبی می‌دانند که اگر زنان فلسطین و غزه موافق مبارزه نبودند، جوانان و مردان آن ها برای مبارزه آنقدر محکم و استوار نمی‌ایستادند، مادرانی که عزیزان خود را غرق در خون در آغوش گرفته و با دست خود به خاک می سپارند.
وی افزود: با این اوصاف همچنان مقاوم ایستاده اند. همپای پسران و همسران خود می جنگند البته نه با اسلحه، بلکه سلاح آن ها امیدواری و توکل بر خداوند است . فلذا نباید از نقش اول زنان سلحشور در مقاومت غافل شد.
خبرنگار: آسیه ولدخانی