کد خبر: 198818                      تاريخ انتشار: 1403/07/16 - 15:02
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد:
شهید سید حسن نصرالله از سیدحسن نصرالله خطرناک‌تر است
 
وی با بیان اینکه آنچه برای اسرائیل خطرناک‌تر است شخص سید حسن نصرالله نیست بلکه شهید سید حسن نصرالله است، تصریح کرد: شهادت و مکتب شهادت قدرتمندتر است و در سوره اسرا نابودی اسرائیل را وعده داده است.
 
از همدان سید مجتبی حسینی یمین با بیان اینکه نباید مسئله شهادت را صرفاً تسلیت بدانیم و آن را از بین رفتن تلقی کنیم، اظهار کرد: از نگاه خداوند متعال مومن دو حالت بیشتر ندارد یا شهید شده یا منتظر است شهید شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند در سوره مبارکه توبه آیه ۵۲ می‌فرماید از مومنین واقعی کسانی هستند که به تعهدشان پایبند هستند و این‌ها دو نوع هستند یا شهید شدند یا منتظر شهید شدن هستند، گفت: انسان مومن این گونه است ما از فقدان و شهادت اشخاص ناراحت می‌شویم و این ناراحتی دلیل بر عدم پیروزی نیست

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دستگاه محاسباتی ما باید بر اساس قرآن باشد مسائل را مدلی دیگری باید دید، ابراز کرد: از نگاه قرآن انتخاب بین دو تا خوبی است نه خوب و بد چه بکشیم چه کشته شویم پیروز هستیم و این بدان معناست که انتقام نگیریم نه، ما حلقه حفاظتی را رعایت نکنیم نه، به این معنا است که اگر چنین اتفاقی افتاد ما رأیت الا جمیلا باشیم نه فقط شعار دهیم.

وی تاکید کرد: خداوند مکرر فرموده که من می‌دانم و شما نمی‌دانید و در سوره احزاب آیه ۲۳ می‌فرماید اصلاً خسته نشوید از اینکه دشمن را تعقیب کنید چرا که همان‍گونه که شما زخم برداشتید آن‌ها هم زخم برداشتند فقط فرق بین شما این است که شما از خدا به چیزی امیدوار هستید آن‌ها نیستند و اگر اینگونه تحلیل شود مانند پیام رهبر انقلاب برای تبریک و تسلیت سید حسن نصرالله که هر دو با هم توأمان بود.

حسینی‌یمین با بیان اینکه شهادت به معنای مرگ و فوت نیست و درباره این موضوع دو آیه وجود دارد که یکی در سوره بقره و دیگری در سوره آل عمران می‌باشد، افزود: در سوره بقره می‌فرماید به کسی که شهید شده نگویید فوت شده و در سوره آل عمران می‌فرماید حتی فکرش را هم نکنید که آن‌ها مردند بلکه آنها زنده‌اند.

وی با بیان اینکه آنچه برای اسرائیل خطرناک‌تر است شخص سید حسن نصرالله نیست بلکه شهید سید حسن نصرالله است، تصریح کرد: شهادت و مکتب شهادت قدرتمندتر است و در سوره اسرا نابودی اسرائیل را وعده داده است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: ما نمی‌دانیم چه چیزی به خیر و نفع ما است اما اگر محاسباتمان با قرآن در یک افق باشد شهادت برای ما هیچ گونه ناراحتی از این جهت که کسی را از دست داده‌ایم ندارد چراکه او زنده است و می‌تواند موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از واجبات ما در اسلام بحث جهاد است و اصلی‌ترین بحث ما در جهاد اذن امام است و فقط جهاد ابتدایی بلکه حتی در جهاد دفاعی مدنظر نیست، عنوان کرد: مکرر روایت داریم که جهاد نیست مگر اینکه با دستور امام باشد چون تشخیص جهاد نیاز به مسئله اجتهاد دارد و از نظر شارع مقدس صاحب نظر در باب جهاد ،امام جامعه است که البته در امر به معروف و نهی از منکر اجازه امام نیاز نیست اما در جهاد اینگونه نیست.

حسینی‌یمین با اشاره به اینکه در اصل ۱۱۰ قانون اساسی یکی از بندهای اختیارات رهبری، اعلان جنگ صلح و بسیج نیروها می‌باشد، تاکید کرد: رصد اطلاعاتی رهبر دقیق و کامل می‌باشد پس نباید برای رهبر تعیین تکلیف کرد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر فرمودند فرض است بر همه مسلمانان که از جبهه مقاومت دفاع کنند وظیفه ما فشاری است که ما می‌توانیم به صورت تبلیغی ایجاد کنیم حضور در تجمعات راه‌اندازی راهپیمایی‌ها، کمک‌های مالی غیر نقدی به جبهه مقاومت و جهاد تبیین برای قشرهای مختلف با توجه به فرامین رهبری می‌باشد.