کد خبر: 198819                      تاريخ انتشار: 1403/07/16 - 14:58
تحلیلی بر سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه نصر
درس زمان شناسی
 
آنچه از سخنان رهبر معظم انقلاب در جمعه ن صر به طور واضح مشخص است این می باشد که جمهوری اسلام مطلقا کوتاهی نکرده و تعللی نیز صورت نگرفته است. آنچه باید انجام میشد اقدام در زمان درست بود که انجام شد و از سمت رئیس جمهور و مجموعه دولت نه مانعی وجود داشته و نه کارشکنی اتفاق افتاده است3.
 
سخنرانی رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه تهران حاوی نکات بسیار مهمی است که پرداختن به همه آن در این نوشتار نمی گنجد. اما آنچه بسیار دارای اهمیت بود و البته در پاسخ به مهمترین مناقشه و جدل این روزهای کشور مطرح شد، زمان درست اقدام به شرارت ها و جنایات رژیم صهیونیستی بود‌.
آنچه در روزهای گذشته در فضای مجازی و رسانه ای کشور توسط عده ای مطرح شد، متهم کردن کشور به انفعال در برابر دشمن بود.در این میان؛نظام جمهوری اسلامی به تعلل متهم شد.رییس جمهور و دولت به کارشکنی در مسیر انتقام متهم شدند.فرمانده هان و نهادهای نظامی به محافظه کاری، ترسو و‌‌.‌.. متهم شدندو...
در این بین البته همه جور قشری دیده شد که به دلیل ساختار فکری نادرست، نظام جمهوری اسلامی را به تعلل در پاسخ به رژیم صهیونیستی متهم کردند که البته اعتقاد دارم اکثریت آنها دارای نیت و هدف مقدسی بودند اما متاسفانه در تحلیل، دچار خطای راهبردی شدند.در این میان اما رهبر معظم انقلاب آب پاکی را روی دست همه آنها ریخت و فرمود:(ما در انجام این وظیفه نه تعلل می‌کنیم نه شتاب زده می‌شویم، کوتاهی هم نمی‌کنیم. آنچه که منطقی است، آنچه که معقول است، آنچه که درست است به نظر تصمیم گیران نظامی و سیاسی در وقت خود در هنگام خود انجام می‌گیرد، کمااینکه انجام گرفت و در آینده هم اگر لازم شد باز انجام خواهد گرفت.)
آنچه از سخنان رهبر معظم به طور واضح مشخص است:1_ جمهوری اسلام مطلقا کوتاهی نکرده و تعللی نیز صورت نگرفته است. آنچه باید انجام میشد اقدام در زمان درست بود که انجام شد.2_ از سمت رئیس جمهور و مجموعه دولت نه مانعی وجود داشته و نه کارشکنی اتفاق افتاده است3_انچه الزام برای انجام کار است انجام کار به وقت خودش است_ یعنی برای انجام یک اقدام در سطح به این بالایی ، باید همه جوانب دیده شود که البته دیده شد و عملیات به وقت خود انجام شد.4_ نکته مهم دیگر، لزوم اعتماد در هر شرایطی به فرمانده هان، نهادهای نظامی و مسئولان کشور است. آنهایی که تاکنون در همه میادین، از هشت سال دفاع مقدس گرفته تا جنگ با داعش،درست عمل کرده و مسیر کشور و مقاومت را به درستی پیش برده اند.با همه این توضیحات لازم است انهایی که این چنین مجموعه های کشور را به کم کاری و انفعال متهم کردند از درگاه الهی به دلیل اتهامات ناروا طلب بخشش کنند.همچنین لازم است به صورت جدی، مرجع فکری و تحلیلی خود را تغییر و با منظومه فکری رهبر معظم انقلاب تطبیق دهند.آنچه امروز رهبر معظم انقلاب به ما اموخت لزوم مواجهه منطقی و عقلانی و به دور از فضای هیجان و احساس در تحلیل مسائل و البته درس زمان شناسی بود. اگر قرار است اقدامی صورت گیرد باید منطقی باشد، معقول باشد و درست باشد، و از همه مهمتر اینکه شتابزده نباشد.

✍سید محمد علی فروتن