کد خبر: 198875                      تاريخ انتشار: 1403/07/16 - 15:27
مسئول بسیج جامعه زنان اصفهان:
گام محکم فردخت در اصفهان برداشته شد/ استقبال بالای طراحان اصفهانی از جشنواره
 
مسئول بسیج جامعه زنان اصفهان گفت: پنجمین جشنواره استانی فردخت به میزبانی شهرستان کاشان با رقابت صدها طراح هنرمند از سراسر استان برگزار می شود.
 
فاطمه باباسالاری در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز از اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره مهم فردخت در حوزه حجاب و عفاف اظهار کرد: جشنواره فردخت امسال به صورت استانی در حوزه فرهنگی هنری دانش بنیان و همزمان با سراسر کشور در اصفهان برگزار و استقبال قابل تحسینی توسط بانوان هنرمند اصفهانی صورت گرفته است‌.
وی افزود: برای اولین بار، با ابتکار بسیج جامعه زنان شهرستان کاشان، طرحی را با نام فردخت و با محوریت مانتو اجتماع رقم زدند و پس از مدتی این طرح به صورت کشوری اجرا شد تا در حوزه حجاب همه طراحان بتوانند، طرح های خاص خود را به جامعه در قالب جشنواره فردخت عرضه کنند.
باباسالاری با اشاره به اینکه هدف ما فرهنگسازی و جریان سازی قوی در عرصه پوشاک اسلامی و مقابله با آسیب های پیش روی این حوزه است، بیان کرد: اساتید، دانش آموزان، صاحبان مزون و همه افرادی که در رشته پوشاک و طراحی دوخت فعالیت دارند، به نوعی مخاطب جشنواره می باشند و آثار خود را طبق اعلام جشنواره تا کنون به دبیرخانه واقع در اصفهان ارسال نموده اند و هدف ما جریان سازی در حوزه طراحی، پژوهش و تولید پوشاک اسلامی ایرانی خواهد بود.
وی گفت: همزمان با راه اندازی دبیرخانه استانی فردخت، این دبیرخانه به قورت شهرستانی فعالیت گسترده داشته و به میزبانی شهرستان کاشان برگزار میشود، همچنین در راستای هرچه بهتر اجرا شدن جشنواره، جلساتی با سازمان ها و ارگان‌های فعال در زمینه پوشاک برگزار شده است.
مسئول بسیج جامعه زنان اصفهان خاطر نشان کرد: محورهای رقابت در بخش اثر(ارائه نمونه کار دوخته شده)، مانتو اجتماع، چادر و پوشاک ایرانی اسلامی، در زمینه بخش طراحی(ارائه طرح با تکنیک طراحی دستی) طراحی کالکشن اجتماعی خانواده و همچنین بخش تحقیق پژوهش (ارائه آثار علمی پیرامون محورهای مشخص شده) و همچنین محور تاریخ و فرهنگ و اقتصاد؛ هویت و تمدن سازی بهداشت و سلامت خواهد بود.
وی در پایان افزود: ثبت نام تا ۲۵ شهریور ادامه و دریافت آثار تا ۲۰ مهرماه تمدید شد تا انشالله در اختتامیه جشنواره از آثار برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.
انتهای پیام/ زهرا شجاعی