کد خبر: 198919                      تاريخ انتشار: 1403/07/18 - 09:23
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان:
نبض قانون جمعیت کُند می‌زند
 
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان گفت: بحث باروری و افزایش جمعیت امروزه به یکی از دغدغه‌های مهم در کشور تبدیل شده و این مهم می‌طلبد که مسئولین برای جوان کردن جمعیت رو به سالمندی در کشور تمام همت خود را به کار گیرند چرا که نبض این قانون رو به‌کندی می‌زند.
 
مسئول بسیج جامعه زنان کردستان صبح امروز در مراسم اولین دوره استانی توانمندسازی کنشگران جمعیت که با حضور تعدادی از بانوان فعال در این حوزه برگزار شد در گفتگو با خبرنگار زنان نیوز از کردستان اظهار داشت: بحث باروری و افزایش جمعیت امروزه به یکی از دغدغه‌های مهم در کشور تبدیل شده و این مهم می‌طلبد که مسئولین برای جوان کردن جمعیت رو به سالمندی در کشور تمام همت خود را به کار گیرند.
سرکانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش جمعیت بارها اشاره داشته‌اند افزود: امروز نزدیک به یک دهه از فرمایشات مقام معظم رهبری می‌گذرد؛ اما متأسفانه مردم و مسئولین نتوانسته‌اند آن‌گونه که بایدوشاید در این موضوع اقدامات اساسی را به سرانجام برسانند.
وی گفت: بسیاری از مردم با پیش‌کشیدن مسئله اقتصاد از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کرده‌اند؛ اما هیچ‌کدام از اینها دلیل نخواهد شد و باید در این باره چاره اساسی اندیشه شود.











مسئول بسیج جامعه زنان کردستان در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این دوره اظهار داشت: مسئله نیروی انسانی یکی از ظرفیت‌ها و منابع هر کشور محسوب می‌شود که زنگ خطر و تحدیدی برای نسل آینده است.
سرکانی خاطرنشان کرد: به همین منظور در راستای تربیت کنشگران جمعیت اقدام به برگزاری دوره توانمندسازی صورت گرفت که در این دوره باهدف آگاه‌سازی و توانمندسازی کنشگران در موضوع جمعیت و تشویق به ازدواج آسان و همچنین فرزندآوری صورت پذیرد.
وی در ادامه بیان داشت: آنچه که امروز ما به‌عنوان مشکل با آن روبه‌رو هستیم این است که بسیاری از خانواده‌ها از لحاظ مالی تمکن دارند؛ اما اقدام به فرزندآوری نمی‌کنند و این امر موجب شده است که ما در سطح کشور با کاهش جمعیت روبه‌رو شویم.
وی گفت: در هر پایگاه سعی بر آن است که یک کنشگر فعال شناسایی شود و افراد توانمند که قدرت اقناع‌کنندگی دارند در بین جامعه حضور به عمل می‌آورند تا بتوانند در این امر مهم کارها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده را به سرانجام برسانند.
انتهای پیام/م