کد خبر: 198995                      تاريخ انتشار: 1403/07/21 - 09:22
یادداشت اختصاصی «زنان نیوز»/
همه نهادها و سازمان‌های موظفه به اجرای قانون حجاب هستند/ ولنگاری به ضرر نظام و جامعه است
 
محسن رضایی،فعال رسانه طی یادداشتی نوشت: حجاب جزء احکام ضروری دین است، نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود و یا آن را جزء اولویت های دسته چندم قرار داد.
 
از البرز ؛ محسن رضایی، فعال رسانه طی یادداشتی نوشت: یکی از مهم‌ترین زمینه‌های از بین رفتن اختلافات و مشاجرات در سطح جامعه، وضع قوانین جامع و اجرای دقیق آنهاست. زمانی که قانون وضع نشود و یا وضع شود اما به خوبی اجرا نشود، اختلافات و نزاع‌ها در میان آحاد جامعه افزایش می‌یابد چرا که هر کس بر اساس فهم، دیدگاه، مبانی فکری، سبک زندگی، تعلّقات و وابستگی‌ها و اغراض خود در جامعه رفتار می‌کند و یا به تفسیر قانون معطّل‎مانده می‌پردازد که در نتیجه سر از مشاجرات فراوان در‌می‌آورد.
بنابراین برای جلوگیری از این وضعیت، اولا باید قانون قوی و مستحکم وضع نمود که هم قابلیت تفسیر به رای نداشته باشد و هم فاقد گریزگاه باشد، ثانیا در مقام اجرا قاطعانه اجرا شود و دچار تزلزل و فراز و نشیب نشود.
این مساله در موضوعاتی که احکام آنها در شرع به صراحت آمده و یا جزء بدیهیات شرع هستند، اهمیت مضاعف می‌یابد و در رابطه با آنها باید بدون تعلّل و درنگ، قانون مناسب و منطبق بر موازین اسلام وضع کرد و اجرا نمود در غیر اینصورت هر روز در سطح جامعه چالش وجود خواهد داشت. حکم حجاب و عفاف از این قبیل است.
حجاب جزء احکام ضروری دین است، نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود و یا آن را جزء اولویت های دسته چندم قرار داد. مسئولین محترم باید به موازات سایر مسائل مهم و اولویت‌دار، به این مساله نیز اهمیت دهند و این حکم الهی را حساب‌شده و با هماهنگی همه نهادها و سازمان‌های مسوول، اجرا کنند.
تاخیر در تصویب قانون عفاف و حجاب و یا شانه خالی کردن از اجرای قوانین موجود و یا واگذار کردن این مساله به دیگر نهادها و یا نگرانی و ترس از اجرای آن و یا انفعال از جو رسانه‌‌ای و... همه به ضرر نظام اسلامی و جامعه تمام می‌شود.
نظام سیاسی‌ای که از ابتدا تصمیم گرفته بر اساس مبانی دین و نظام ولایت فقیه عمل کند، برخی مسئولین آن نباید بعد از ۴۵ سال از تاسیس، در اجرای برخی احکام مسلم شرع، لُکنت داشته باشند و آن را محوّل کنند به خود افراد جامعه که نتیجه قطعی آن نزاع‌ و مشاجرات و سوء استفاده دشمنان است.
کارگزاران حکومت اسلامی باید به این حقیقت باور داشته باشند که اجرای احکام و حدود الهی، خیر دنیا و آخرت جامعه را به دنبال دارد. احکام اجتماعی اسلام را خداوندِ خالق و حکیم وضع کرده که به مصلحت انسان بیش از همه آگاه است.
انتهای خبر/*