کد خبر: 199155                      تاريخ انتشار: 1403/07/24 - 11:44
سگ هار منطقه به نیروهای سازمان ملل هم رحم نکرد/ سکوت سازمان ملل دامن خودش را هم گرفت
 
حملات مختلف اسرائیل که به سگ هار منطقه معروف شده است حالا دامن سازمان ملل را نیز گرفته است. به نظر می‌رسد سکوت و اهمال سازمان ملل در برابر جنایات رژیم صهیونیستی باعث شده تا این رژیم حتی نهادهای سازمان ملل را مورد هدف قرار دهد.
 
امیرحمزه نژاد: حملات مختلف اسرائیل که به سگ هار منطقه معروف شده است حالا دامن سازمان ملل را نیز گرفته است. به نظر می‌رسد سکوت و اهمال سازمان ملل در برابر جنایات رژیم صهیونیستی باعث شده تا این رژیم حتی نهادهای سازمان ملل را مورد هدف قرار دهد.
در همین رابطه اخیرا بی‌بی سی فارسی گزارش داد که نماینده یونیسف در این حوزه به اسرائیل هشدار داد.
«اتی هیگینز» ، معاون نماینده یونیسف در لبنان به بی‌بی‌سی گفت که حمله شب گذشته اسرائیل به بیروت در «کمتر از ۱ کیلومتری» دفتر یونیسف انجام گرفته است.
هیگینز که در لبنان حضور دارد «تشدید» حملات در لبنان را منجر به وقوع «عواقب انسانی بزرگی» خواند.
همچنین به گفته رسانه‌های محلی و یک منبع سازمان ملل یک پست دیده‌بانی متعلق به ماموریت حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان توسط نیروهای اسرائیلی هدف قرار گرفته است. بر اساس این گزارش‌ها دو صلحبان زخمی شدند.
این حادثه چهارمین بار در روزهای اخیر برای نیروهای صلحبان سازمان ملل است که نظامیان اسرائیلی به پایگاه‌های آنها شلیک می‌کنند.
همچنین اخیرا نیز دو صلحبان اندونزیایی در پی شلیک یک تانک اسرائیلی به برج مراقبت در مقر این نیرو در راس النقوره مجروح شدند.
سازمان نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان نیز خبر داد که در پی حملات دوباره‌ی اسرائیل چندین دیوار در یکی از مواضع یونیفل در نزدیکی خط آبی در منطقه «اللبونه» تخریب شده و تانک‌های اسرائیلی نیز به‌سمت این مقر سازمان ملل حرکت کردند.
«آنتونیو گوترش» ، دبیرکل سازمان ملل متحد حمله نیروهای اسرائیلی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان را محکوم کرده است.
گوترش این حمله را «نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه» خوانده است.
کشورهای فرانسه، ایتالیا و روسیه نیز در این خصوص به اسرائیل تذکر دادند. این درحالی است که نیروهای اسرائیل برای حمله به خاک لبنان از نیروهای یونیفل به عنوان سپر پوششی در برابر حزب الله لبنان استفاده می‌کردند و حزب الله نیز مطرح کرده بود تا زمانی که اسراییل در مقر این نیروهاست به آن‌ها شلیک نمی‌کند.
با این حال صهیونیست‌ها که تحت حمایت آمریکا و غرب از هیچ جنایتی دریغ نکرده‌اند این بار نیز به نهادهای سازمان ملل حمله ور شده‌اند و مانند سگی هار هیچ موجود زنده‌ای را از آسیب خود در امان نمی‌دارند.
با این حال سازمان ملل نیز خود مقصر اصلی این اتفاقات است که با اهمال و مسامحه با صهیونیست‌ها برخورد کرده و اجازه سخنرانی به فرد جانی و متهم به نسل کشی همچون نتانیاهو را در صحن سازمان ملل داده است.
اسرائیل پیش از این به مدارس و بیمارستان‌ها حمله کرده و بسیاری از جنایات این رژیم در حمله به همین ساختمان‌ها رقم خورده است.