کد خبر: 199199                      تاريخ انتشار: 1403/07/25 - 11:09
دبیر کمیته بانوان کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه خبرداد:
اجرای برنامه‌های بصیرتی با محوریت زنان کرمانشاهی
 
دبیر کمیته بانوان کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه از اجرای برنامه‌های بصیرتی با محوریت زنان کرمانشاهی در کنگره ملی شهدای این استان خبر داد.
 
فرشته همتی در گفتگو با خبرنگار ما در مورد نقش‌آفرینی زنان ایران اسلامی در طول جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ایران اسلامی در دوران اسلامی یا قبل از دفاع مقدس، اظهار داشت: آن‌ها دوشادوش مردان حماسه آفریدند و در همه عرصه‌ها که نیاز بوده چه در دوران انقلاب چه دوران دفاع مقدس نقش‌آفرین بوده‌اند.
وی ادامه داد: زنان ایران اسلامی با پیروی از مکتب عاشورا و پیام‌رسان کربلا حضرت زینب کبری (س) حماسه‌های فراموش‌نشدنی را خلق کردند.
مدیر بسیج جامعه زنان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه افزود : دلاوری پاوه به‌عنوان آغازین حماسه و عملیات مرصاد به‌عنوان آخرین پرونده جنگ تحمیلی در تاریخ افتخارات استان کرمانشاه ثبت شده است.
همتی در ادامه به این مطلب اشاره کرد که نقش زنان ما در دفاع مقدس در دو عرصه قابل ملاحظه است و گفت: حضور نظامی زنان، اولین موضوع است حضور در میدان‌های جنگ بود که ما نمونه‌های فراوانی از آن را داشته‌ایم و یک نمونه آن در جبهه‌های گیلانغرب مرحومه بانو نصرت بسیطی بود که دوشادوش رزمندگان در تهیه و بسته بندی مهمات، تهیه آذوقه، جمع‌آوری و دفن شهدا همکاری داشت و حماسه آفرید.
وی افزود: دومین نقش زنان این بود که در آن شرایط در خانه از فرزندان مواظبت می‌کردند و در پشت جبهه با انجام امور پشتیبانی، فرهنگی، امدادگری، پرستاری و جمع‌آوری‌ کمک‌های مردمی و تشییع پیکر شهیدان، فعالیت داشتند.
همتی در ادامه بحث به برگزاری یادواره شهدا با اولویت یادواره شهدای زنان، یادواره‌های خانگی، پایگاهی، حوزه‌ای، سرکشی و تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران با اولویت بانوان شهیده، همچنین برپایی نمایشگاه و غبارروبی مزار شهدا اشاره کرد.
وی تهیه بانک اطلاعاتی از شهدای شهرستان به همراه آثار و عکس و وصیت‌نامه آن‌ها، برگزاری جشنواره‌های ورزشی، مسابقات هنری، انتشار آثار فاخر فرهنگی و تهیه دو مستند تلویزیونی از شهیده بانو طیبه سادات زمانی و مرحومه نصرت بسیطی و خدمات‌رسانی به مردم و محرومیت‌زدایی، درخت‌کاری، تهیه جهيزيه، آزادسازی زندانیان و... را از دیگر فعالیت‌های این کمیته عنوان کرد.
انتهای پیام/*