کد خبر: 199282                      تاريخ انتشار: 1403/07/26 - 08:26
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه خراسان جنوبی:
همسرآزاری دومین مسئله زن و خانواده در خراسان‌جنوبی است
 
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: طبق آخرین داده‌ها دومین مسئله زن و خانواده در خراسان جنوبی همسرآزاری و کودک آزاری است که نه کار علمی و کارشناسی در این زمینه انجام شده و نه برنامه‌ای برای آینده وجود دارد.
 
فاطمه بصیری‌پور در کارگروه تربیتی مادر و کودک که با حضور دستگاه‌های مختلف متولی این حوزه برگزار شد، اظهارداشت: کارگروه تربیتی مادر و کودک از ابتدای راه‌اندازی قرارگاه در سال ۱۴۰۲ با عضویت نخبگانی از دستگاه‌های اجرایی که در این موضوع نقش داشتند آغاز به کار کرد.
وی افزود: در این کارگروه برنامه‌ها بر اساس نیاز استان برنامه‌ریزی و تدوین و در دستور کار قرار گرفت.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان داشت: برخی از مسائل به عنوان سیاستگذاری‌های کلان در راستای کاهش مسائل مادران و کودکان در سطح استان مطرح و تبادل نظر شده است، اما برخی از مشکلات مانند مسائل فرزندان معتادین، خانواده‌های دارای فقر مالی و سوء تغذیه نیازمند برنامه‌ریزی‌های بیشتر است.
وی برنامه‌های مقطعی در دستگاه‌ها را ناکافی دانست و گفت: در حال حاضر طبق آمار در مرکز استان ۱۳۹ کودک کار، ۴ هزار و ۴۰۸ کودک معلول ذهنی و جسمی، ۲۱۹ مادر تحت مراقبت در مراکز کمپ اعتیاد و ۲۱۰ مادر معتاد که فرزند معتاد متولد کردند، وجود دارد.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان داشت: از ابتدای سال ۴۷۳ مورد کودک آزاری داشتیم که ۴۵ مورد والدین صلاحیت نگهداری از فرزند را نداشته و ۸۵ مورد با مداخله حل شده است.
انتهای پیام/*