کد خبر: 209491                      تاريخ انتشار: 1403/08/12 - 16:34
با گوشی‌های پرچمدار گلکسی سامسونگ خداحافظی کنید!
 
سامسونگ قصد دارد نام گلکسی را از گوشی های پرچمدار خود حذف کند و قرار است مسیر متفاوت و جدیدی در عرضه پرچمداران این شرکت کره‌ای شاهد باشیم.
 
سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند قصد دارد تغییراتی را در نام‌های تجاری برندهای خود ایجاد کند. بعد از چالش‌هایی که در محصولات پرچمدار سامسونگ وجود داشت، این شرکت کره‌ای، تغییر نام تجاری را ضروری می‌داند و اکنون در حال برنامه‌ریزی برای یک تغییر قابل توجه است. طبق گزارش‌های منتشر شده، قرار است به‌زودی نام گلکسی از گوشی های پرچمدار سامسونگ حذف شود.
سامسونگ اخیرا با برخی از محصولات اصلی خود، دچار چالش‌ها و مشکلاتی شده است. گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶، فروش ناامیدکننده‌ای داشتند و انتظارات را برآورده نکردند. بسیاری از کاربران و تحلیلگران معتقد هستند که نوآوری در طراحی گوشی های سامسونگ وجود ندارد و بسیاری از افراد نیز بر این باورند که طراحی این محصولات شبیه به رقبا شده است. حتی لی جائه یونگ، مدیرعامل سامسونگ نیز به وجود چنین مشکلاتی، اعتراف کرده است.
این شرکت کره‌ای نزدیک به یک میلیارد دلار از اهداف فروش داخلی خود را از دست داده و به همین دلیل، ضرورت اتخاذ استراتژی‌های جدید و جسورانه برای افزایش جذابیت محصولات خود را احساس می‌کند.
از زمان معرفی گلکسی GT-i7500 در سال 2009 میلادی، نام گلکسی مترادف با محصولات مختلف سامسونگ، از جمله گوشی های هوشمند، تبلت‌ها و سایر گجت‌های این برند شده است. با این حال، گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد این نام نمادین را از گوشی های پرچمدار سری S و Z که در رده بالاتری از محصولات میان رده سری M، A و F قرار می‌گیرند، حذف کند.
این شرکت بر این باور است که وجود نام Galaxy در تمامی محصولات، به‌خوبی نمی‌تواند مدل‌های پرچمدار و بالارده را از سایر محصولات میان رده، متمایز کند و به همین دلیل تصمیم دارد با اتخاذ استراتژی‌های جدید، پرچمداران خود را بیشتر از قبل، مورد توجه کاربران قرار دهد. هر حرفی در مجموعه گوشی های هوشمند سامسونگ، معانی خاصی دارد؛ سری M مخفف Magical به‌معنی جادویی، سری A مخفف Awesome یا عالی و سری S نیز مخفف Super Smart یا فوق هوشمند است. اما اکنون سامسونگ به خلق یک هویت جدید برای برند خود علاقه‌مند شده تا بتواند مدل‌های پرچمدار خود را از بقیه، متمایز کند.
برخی از کاربران و تحلیلگران بر این باورند که نام جدید و هویت برند جدید می‌تواند جذابیت محصولات بالارده سامسونگ را افزایش دهد و علاقه‌مندی و ارتباط جدیدی را در بین کاربران به‌وجود بیاورد. با این حال، عده دیگری نیز استدلال می‌کنند که تغییر نام تجاری ممکن است کافی نباشد و سامسونگ باید روش‌های دیگری را در پیش بگیرد.
با تغییرات سریع در دنیای تکنولوژی، کاربران به‌طور فزاینده‌ای به برندهایی توجه می‌کنند که نوآوری‌های بیشتر و پیشرفت‌های جسورانه‌تری را ارائه می‌دهند. سامسونگ باید نشان دهد که این تغییر برند، فراتر از عوض کردن یک اسم خواهد بود و قصد دارد یک قدم واقعی و رو به جلو در تکامل محصولات پرچمدار خود بردارد. خلق این هویت جدید باید به ایجاد ایده‌های جدید منجر شود و تنها تغییر یک اسم، کافی نخواهد بود.
البته خداحافظی با نام Galaxy نیز به همین سادگی‌ها نیست؛ زیرا این نام در بین کاربران جا افتاده و سال‌ها اعتماد و سابقه در پشت آن نهفته است. اما اگر سامسونگ بتواند فناوری‌های جدید و اقدامات جسورانه‌ای را در دستور کار خود قرار دهد، آنگاه می‌تواند کاربران بیشتری را به خود جذب کند.
گجت نیوز
انتهای پیام/م