با اين خوراکي ساده قند خون را سريع پايين بياوريد

تحقيقات جديد نشان مي‌دهد مصرف ليموترش پس از غذاهاي نشاسته‌اي مي‌تواند سرعت افزايش قند خون را کاهش داده و حتي تا ?? درصد سطح گلوکز را پايين بياورد.
با اين خوراکي ساده قند خون را سريع پايين بياوريد
1404/12/01 - 20:20
تاریخ و ساعت خبر:
182793
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - تحقيقات جديد نشان مي‌دهد مصرف ليموترش پس از غذاهاي نشاسته‌اي مي‌تواند سرعت افزايش قند خون را کاهش داده و حتي تا ?? درصد سطح گلوکز را پايين بياورد.
کنترل قند خون از پس خوردن غذا براي بسياري از افراد مساله اي چالش برانگيز است. تحقيقات جديد نشان مي‌دهد که مصرف ليموترش پس از غذاهاي نشاسته اي مي‌تواند سرعت افزايش قند خون را کاهش دهد و ميزان گلوکز خون را تا 30 درصد کاهش دهد.
به نقل از earth، مطالعات نشان مي‌دهند که وقتي نان سفيد همراه با آب ليموترش مصرف مي‌شود، قند خون آهسته‌تر افزايش مي‌يابد و به جاي اينکه خيلي زود پس از حدود ?? دقيقه به بالاترين حد برسد، پس از حدود 80 دقيقه به اوج مي رسد. اين روند باعث مي‌شود گلوکز به تدريج وارد جريان خون شود و بدن زمان بيشتري براي تنظيم سطح قند خون پيدا کند.
علت اصلي اين اثر، اسيد موجود در ليموترش است که از همان ابتداي هضم فعال مي‌شود. آزمايش‌ها نشان مي‌دهد که اسيد ليموترش عملکرد آنزيم آلفا آميلاز بزاق را که مسئول تجزيه سريع نشاسته در دهان است، کند مي‌کند. در نتيجه قطعات بزرگ‌تري از نشاسته وارد روده شده و گلوکز به آرامي وارد جريان خون مي‌شود.
فيبر موجود در پالپ و پوست ليموترش نيز نقش مهمي در کنترل قند خون دارد. اين فيبر باعث مي‌شود معده آرام‌تر تخليه شود و کربوهيدرات‌ها به تدريج وارد روده شوند، در نتيجه قند خون با سرعت کمتري افزايش مي‌يابد و بدن فرصت بيشتري براي استفاده از گلوکز پيدا مي‌کند .
کارشناسان توصيه مي کنند براي کاهش قند خون مقداري پالپ يا پوست رنده شده ليموترش را به سالاد، ماست يا غذاهاي نشاسته‌اي اضافه کنيد. با اين حال، مصرف ليموترش جايگزين داروهاي ديابت نيست و بايد همراه با رژيم غذايي مناسب و داروهاي تجويزي استفاده شود. توجه داشته باشيد که ليموترش به دليل خاصيت اسيدي، مي‌تواند ميناي دندان را تحت تأثير قرار دهد و بهتر است آن را همراه غذا مصرف کنيد.
اين يافته‌ها نشان مي‌دهد که يک تغيير ساده مانند افزودن ليموترش به وعده‌هاي غذايي، مي‌تواند به کنترل قندخون کمک کند. اين مطالعه در European Journal of Nutrition منتشر شده است.
فرارو
انتهاي پيام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
ليموترش، قندخون،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آشپزي و تغذيه
V
آرشیو