دو طبقه کردن اتوبان کرج - تهران شدنی است؟

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با بیان اینکه کوچکترین حادثه و انسداد در آزادراه کرج-تهران منجر به ترافیک ۳۰ کیلومتری می‌شود؛ گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، دو طبقه شدن این مسیر با کمترین انسداد و با طرحی زیبا و فنی قابل انجام است.
دو طبقه کردن اتوبان کرج - تهران شدنی است؟
1403/09/19 - 19:42
تاریخ و ساعت خبر:
211161
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - علی زندی‌فر درباره طرح دو طبقه کردن آزادراه کرج-قزوین و کرج-تهران که طی چند سال اخیر مطرح شده است، گفت: یکی از موضوعاتی که از ابتدای حضور آقای عبدالهی به عنوان استاندار در البرز مورد تأکید قرار گرفت؛ این است که راه‌های کنونی پاسخگوی نیاز استان نیست و در مجموع باید ۲۸ باند جدید به محورهای استان اضافه شود.
زندی‌فر با بیان اینکه آزادراه کرج-تهران راه ارتباطی ۱۴ استان کشور و یک موضوع ملی است؛ افزود: کوچکترین حادثه و یا انسداد در این مسیر، حداقل منجر به یک ترافیک ۳۰ کیلومتری می‌شود و هم شهر کرج را قفل خواهد کرد و هم تردد به ۱۴ استان کشور را مختل می‌کند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز خاطرنشان کرد: موضوع دو طبقه کردن یا ساخت زیرگذر همراستا با آزادراه کرج-تهران بر همین اساس مطرح و در دور اول سفر شهید رئیسی به استان البرز فاز مطالعاتی آن مصوب شد. طی این مدت ۱۰ جلسه در این خصوص تشکیل شده و به این نتیجه رسیده‌ایم که دو طبقه شدن با کمترین انسداد و با طرحی زیبا و فنی قابل انجام است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای این طرح به بودجه زیادی نیاز دارد؛ در حال حاضر تمام تلاش‌ها بر این است که بودجه پایداری برای این طرح مشخص و کار به مرحله مناقصه برسد.
زندی‌فر درباره طرح احداث زیرگذر به جای طبقه فوقانی هم گفت: با توجه به تأسیساتی که در این مسیر وجود دارد و سختی اجرای زیرگذر، طرح دو طبقه شدن مصوب شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: طرح دیگری که برای اضافه شدن باند جدید به راه‌های کنونی در نظر گرفته شده است؛ احداث دو باند در شمال و دو باند در جنوب و همراستا با خط آهن از گرمدره تا ورودی کردان است. اگر این طرح به خوبی پیش برود نقش زیادی در کاهش ترافیک و آلودگی هوای استان خواهد داشت.
زندی‌فر در ادامه به آخرین وضعیت محور دیزین هم اشاره و خاطرنشان کرد: بازسازی و بهسازی این محور تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت داشته است. مدت زمانی که امکان فعالیت در این محور وجود دارد با توجه به برف‌گیر بودن آن، بسیار محدود است و به همین دلیل بازگشایی آن برای عموم طول کشیده است.
وی درباره وضعیت بودجه‌ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: زمانی که به البرز آمدم بودجه استانی راهداری ۳۷ میلیارد تومان و بودجه ملی ۱۱۰ میلیارد تومان بود اما امروز بودجه استانی به ۳۶۰ میلیارد تومان و بودجه ملی به ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است و در حال حاضر ۳۵۰ قرارداد به ارزش ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های راهداری بسته‌ایم.
زندی‌فر درباره درآمد استان البرز از ترانزیت گفت: چند سال پیش درآمد ترانزیتی البرز حدود یک میلیارد تومان بود اما امروز به ۴۵ میلیارد تومان رسیده و می‌تواند به ۶۰ میلیارد تومان هم افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات البرز، بارنامه شدن بارهای استان در تهران است که با هماهنگی بخش‌های مختلف، در حال ارجاع دادن این بارها به استان هستیم.
زندی‌فر درباره رفع نقاط حادثه‌خیز محور کرج-چالوس هم گفت: اخیراً یک گالری برای رفع خطر ریزش سنگ در مسیر خودروهای عبوری به طول ۷۲ متر و عرض ۱۱.۵ متر نصب شد. در ادامه طول این گالری برای رفع کامل خطر باید به ۲۰۰ متر برسد. همچنین باید در پیچ سرهنگ و خرگوش دره هم گالری نصب شود تا خطر ریزش سنگ در این مسیر به حداقل برسد. در مجموع برای بهبود وضعیت این محور ۳۸ پروژه با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست.
وی افزود: سال گذشته هشت نقطه حادثه‌خیز را در محورهای استان اصلاح کردیم و همین باعث شد استان البرز در کاهش تلفات جاده‌ای رتبه اول کشور را کسب کند.
ایسنا
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
اتوبان کرج،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
V
آرشیو