حجاب راهبردی کارساز جهت تأیید و ترویج ارزشهای اجتماعی؛ |
مسئله حجاب، جنگ تمدنی ما با تمدن غرب را مدیریت می کند |
|
در جامعه امروزی مسئله حجاب، جنگ تمدنی ما با تمدن غرب را مدیریت می کند پدیده «برهنگی» بیماری عصر ماست؛ در واقع یکی از روشنترین نمادهای غرب برهنگی است؛ در معرفی فرهنگ غرب، مسئله جذابیت جنسی و برهنگی نمود بالایی دارد، در حالیکه به حجاب در کشور ما به عنوان راهبردی کارساز جهت تأیید و ترویج ارزشهای اجتماعی، تأمینکننده سعادت آدمی و منشأ قرب الهی مینگرند. |
|
ملیحه سادات ضیایی: نظام خانواده، سنت الهی است اما دشمنان بشریت که همان جریان سرمایه داری بین المللی و صهیونیستی است تصمیم به نابودی بنیان خانواده در جهان گرفته اند، زن را به کشف حجاب و آرایش و تبرّج در مقابل مرد تشویق میکنند! البته این خودخواهی را بسیاری از مردان در جوامعی که از دین خدا بهرهمند نبودند، از دورانهای قدیم هم داشتند، امروز هم دارند؛ غربیها هم مظهر اعلای این هستند،
تأکيد فراوان دين براي حريم بين زن و مرد نامحرم، پوشيده بودن زن، عدم ارتباط آنان با يکديگر، حرمت آرايش زن براي ديگران و تأکيد به آرايش و زيبا کردن زن صرفأ براي همسرش، حفظ حيا و چشم پوشي مرد از نگاه به زن نامحرم و امثال آن که فراوان در آموزه هاي ديني ما آمده همه و همه براي حفظ جايگاه، شأن، شخصيت، عفت و پاکدامني زن،حفظ حريم خانواده، نگاهباني از اصالت آن و حفاظت از جامعه است،
طبيعي است که وقتي مردي به راحتي زنهاي زيبا و بزک کرده را در جامعه مي بيند در مقايسه با همسر خود در منزل، به همسرش بي رغبت شده و زنش از چشمش بيفتد و همچنین وقتي دسترسي مرد به زن در جامعه به راحتي باشد تمايلي چندانی به همسر خود در خانه نداشته باشد و دنبال تنوع باشد
وبالعکس اگر زن در جامعه بسيار راحت و آزاد به اشکال هوس انگیز و تحريک آميز حرکت کند تمايل به روابط نامشروع و هتک حرمت زنان و تخريب بنيانهاي خانواده دور از انتظار نباشد-
انسان به عنوان عضوی از جامعه، باید تابع ضوابط روابط اجتماعی باشد تا وظیفه فردی خود را در برپا کردن آرامش و امنیت در جامعه انجام داده باشد. همانطور که وقتی در یک محیط آرام ، آرامش حاکم بر محیط را برهم میزنی دیگران برای خود حق اعتراض قائل میشوند، در صحنه اجتماع نیز باید نسبت به برهم زنندگان آرامش روانی و فکری اعتراض شود
حجاب و پوشش اسلامی برای مردان و زنان، تنها از کارکرد فردی برخوردار نیست و فقط برای ساماندهی خلقیّات و ملکات نفسانی آدمیان، مؤثر نیست ، بلکه از کارکرد اجتماعی نیز برخوردار است؛ حجاب غرایز، التهابات جسمی و معاشرتهای بیبند و بار را کنترل نموده، بر تحکیم نظام خانواده میافزاید، همچنین از انحلال کانون مستحکم و پایدار زناشویی جلوگیری نموده و امنیّت اجتماعی را فراهم میسازد.
در جامعه امروزی مسئله حجاب، جنگ تمدنی ما با تمدن غرب را مدیریت می کند پدیده «برهنگی» بیماری عصر ماست؛ در واقع یکی از روشنترین نمادهای غرب برهنگی است؛ در معرفی فرهنگ غرب، مسئله جذابیت جنسی و برهنگی نمود بالایی دارد. حجاب یعنی زن بهعنوان یک عنصر توانمند که قدرت اغوا و تمایل به خودنمایی دارد؛ اما زن مسلمان از این قدرت در محیط اجتماعی استفاده نمیکند؛ بلکه از این قدرت جذابیت جنسی برای محیط خانواده استفاده می نماید.
پوشیدگی زن در برابر مرد بیگانه یکی از مسائل مهم اسلامی است که در قرآن به آن تصریح شده است.
حجاب یک هدیهای الهی است که خداوند به بندگان خود عطا کرده است تا در سایه آن، زنان به سعادت حقیقی خود دست پیدا کنند. حجاب اثرات مختلفی بر زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی ما دارد، از این رو بیتوجهی به مسئله حجاب هرگز به نفع فرد و جامعه نیست. حفظ حجاب در بخش خانوادگی استواری آن را در پی داشته و کانون خانواده را استحکام میبخشد، به طوری که رسیدن به آرامش و اطمینان قلبی و تعادل شخصیتی در پرتو حجاب محقق میشود. با حفظ حجاب و پوشش مناسب دختران و زنان، بسیاری از بیماریهای اخلاقی جنسی ریشهکن شده و یا حداقل کاهش مییابد.
البته منظور ما از حجاب تنها پوشش نیست؛ حجاب همان فاصلهگذاری بین زنان و مردان است که یک بخش آن حجاب است. در واقع استاندارد سازی در روابط زن و مرد که همان عفاف است اهمیت والایی دارد و مد نظر است، میتوانیم این مسئله را عفاف و حجاب تعریف نکنیم و آن را عنوان زیست عفیفانه بیان کنیم ؛ یعنی وقتی هدفگذاری صحیح انجام بگیرد، مسئله بهصورت صحیح عملیاتی خواهد شد. در باره عفاف و حجاب، تعریف ما از عفاف یک امر درونی کلی است و حجاب نیز، یک امر خارجی مشخص است. وقتی حجاب در کنار کلمه عفاف ذکر میشود، حجاب عفاف را ترجمه میکند و اجازه توسعه معنای عفاف را نمیدهد؛ و همچنین می توانیم زیست عفیفانه را بهمعنای رفتار و کنش و فعالیتی که یک سبک زندگی مبتنی بر عفاف و بهمعنای رفتار مبتنی بر عفت و خودکنترلی است معنا کنیم .
در آیاتی از قرآن وقتی بحث پوشش مطرح میشود، فلسفهی حکم و علت آن هم، آمده است. برای مثال در سوره احزاب، به پیامبر میفرماید به زنان و دختران خودت و دختران مومنان بگو جلبابهای خودشان (روسری ها )را پایینتر بیاورند، اینکار برای اینکه شناخته شوند و کمتر مورد اذیت قرار گیرند بهتر است. از این ایه استفاده میشود که یکی از مبانیِ پوشش، امنیت فردی است. نکته ی دیگری که از این آیه به دست می آید. حذف محرکهای جنسی است. چون قرآن وقتی مسئلهی حجاب را مطرح میکند، میفرماید برای طهارت دل شما و آنان بهتر است. این نشان میدهد وقتی برهنگی باشد تحریک درپیاش میآید و وقتی تحریک در میان باشد، خواهشِ دل در پیِ آن است. بنابراین برهنگی، تحریک جنسی را درپی دارد و تحریک جنسی، مطالبهگری را؛ لذا یکی دیگر از فلسفههای حجاب، میتواند حذف محرکهای جنسی و صیانت از حریم اخلاق باشد. قرآن حتی به زنان، دربارهی نحوهی ارتباط کلامیشان توصیه میکند که در سخنانتان عشوه و فروتنی نداشته باشید زیرا کسی که دلش بیمار است به طمع میافتد
دشمنان قسم خورده ایران، در یک جنگ تمام عیار ترکیبی با استفاده از ابزارهای رسانهای با تمرکز بر روی نوجوانان، جوانان و بانوان به زعم باطل خود میخواهند با حمله به حجاب، نسخه باطل شده خود در انحطاط زن و خانواده و گسترش اباحه گری و بی بندوباری را به جامعه ایرانی قالب کنند و به بهانه آزادی، نجابت و صلابت زن را در حصار برهنگی ببرند،
امنیت اجتماعی خانواده عبارت است از: «حفظ حریم زندگی خانوادگی از خطرات و تهدیدات، همچنین ارتقاء سطح زندگی خانوادگی با اتخاذ تدابیری جهت کسب فرصتهای زندگی». در اینجا خطرات و تهدیدات به کلیه مخاطراتی اطلاق میشود که در روابط گرم و عاطفی، صمیمی و محبتآمیز خانواده اختلال ایجاد نماید و احساس نزدیکی و همدلی میان آنان را از بین ببرد.
در واقع، حراست و نگهداری از خانواده ریشه در حفظ روابط گرم، عاطفی و صمیمانه میان افراد دارد. حال برای حفظ این روابط چهره به چهره و محبتآمیز و پابرجا ماندن احساسات بین افراد لازم است خانواده به پشتوانه عینی و واقعی برای دفع خطرات و کسب فرصتها مجهز شود. و نهاد اجتماعی خانواده برای اعمال کارکردهایش نیازمند امنیت اجتماعی است.
و امنیت اجتماعی از مهمترین مؤلفههای اساسی و پایدار امنیت در هر جامعهای است که هر چه میزان این مؤلفه در بین سایر عوامل پایدار امنیت قویتر و بیشتر باشد، امنیت ملی پایدارتر، کمهزینهتر و شکوفاتر خواهد بود.
و همواره به عنوان یکی از نیازهای اساسی هر جامعه انسانی مطرح بوده است، زیرا وجود این پدیده در سطح جوامع نظم و بقاء را به عنوان مهمترین کارکرد اساسی خود بهوجود میآورد. در واقع این پدیده از اصلیترین و اساسیترین کار ویژههای نهاد اجتماعی حکومت یا همان دولت است که مردم حق خود را در دفاع از حریم عمومی و خصوصی و حفظ جامعه به نهاد اجتماعی حکومت تفویض میکنند و در واقع نقش بارز نهاد اجتماعی حاکمیت در تأمین امنیت در سطح جامعه است بر عهده حکومت میباشد.
نفس آدمی دریایی از خواستنیها و تمایلات است. زمانی که به چیزی رغبت پیدا کند همانند دریا، توفانی میشود و تنها راه آرام شدن جزر و مد این دریا، رسیدن او به خواسته خویش است، لذا برای جلوگیری از چنین موقعیت مهلک و درد طاقتفرسایی، حجاب داروی درمان و موجد امنیت و صفای روحی است. در این رابطه یک بانوی تازه مسلمان آمریکایی میگوید: «سلامت روح مرد و جامعه با نوع و کیفیت پوشش زنان، رابطه مستقیم و غیرقابل انکار دارد». پس با این حساب مسئله حجاب نیز به عنوان راهبردی کارساز جهت تأیید و ترویج ارزشهای اجتماعی، تأمینکننده سعادت آدمی و منشأ قرب الهی مینگرند. |