کد خبر: 178006                      تاريخ انتشار: 1402/10/02 - 11:49
منتقد سینما و تلویزیون در گفتگو با «زنان نیوز»:
پویانمایی می تواند سینما را در سید خرید خانواده قرار دهد
 
منتقد سینما و تلویزیون گفت: هر وقت آثار خوب و ارزشمندی در سینمای ایران ساخته شد با استقبال مخاطبان روبرو شد و این آمار فروش نشان می‌دهد که می توان با سینمای کودک و نوجوان، سینما را در سبد خرید خانوار قرار داد.
 
از البرز؛ مرضیه قاسملو، منتقد سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار «زنان نیوز» گفت: «بچه زرنگ» هفتمین فیلم سینمایی ایران است که در کنار آثاری مانند فسیل، هتل، شهر هرت، انفرادی، بخارست، و دینامیت توانسته به این میزان فروش در سینمای کشور دست یابد.
وی ادامه داد: بچه زرنگ و فیلشاه و دیگر آثار سینمایی پویانمایی در سینمای ایران ثابت کرده است که کودک و نوجوان تشنه محتوای خوب و غنی است.
قاسملو افزود: هر وقت آثار خوب و ارزشمندی در سینمای ایران ساخته شد با استقبال مخاطبان روبرو شد و این آمار فروش نشان می‌دهد که می توان با سینمای کودک و نوجوان، سینما را در سبد خرید خانوار قرار داد.
این منتقد سینما و تلویزیون تصریح کرد: در دنیاز پر زرق و برق رسانه ای امروز، رقیبی پیروز میدان است که حرف برای گفتن داشته باشد و سینمای کودک در سال های اخیر باعث رونق سینما شد.
وی ادامه داد: کارنامه سینمای ایران نشان می دهد که می تواند با ساخت آثار پویانمایی قوی، بسیاری از آموزه‌های دینی و ارزشی را می توان با زبان هنر به آیندگان منتقل کرد.
قاسملو افزود: دشمن تمام ظرفیت خود را به صحنه آورده تا نسل آینده را با برجسته کردن نقاط ضعف کشور را به مهاجرت ترغیب کند و فیلمسازان می توانند با ساخت محتوای ارزشی دستاوردهای نظام را به نسل آینده با زبان هنر منتقل کنند و نقشه‌های شوم دشمن را خنثی کنند.
وی تاکید کرد: باید باور کنیم که دیگر جنگ سختی نخواهیم داشت و نبرد امروز، جنگ رسانه است و باید تمام توان خود را به میدان آورده تا بتوانیم دشمن نسل آینده ما را در این نبرد نگیرد.
این منتقد در خاتمه خاطر نشان کرد: پویانمایی یک ظرفیت بی بدیل است و متولیان فرهنگی و هنری باید متوجه این ظرفیت باشند تا بتوانیم ضمن رونق سینما نیاز نسل آینده را با کالای فرهنگی فاخر پاسخ دهیم.
انتهای خبر/*