کد خبر: 212388                      تاريخ انتشار: 1403/10/22 - 14:09
دانش آموزان در معرض خطر/ امروز آموزش و پرورش، فردای جامعه
 
امیر عطاران، معلم، دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی طی یادداشتی نوشت: سن آسیب‌های اجتماعی بین کاهش یافته است و تربیت حلقه مفقوده در سیستم آموزشی کشور می‌باشد.
 
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زنان نیوز» از البرز؛ امیر عطاران، عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس، دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی، منتقد و فعال اجتماعی طی یادداشتی اختصاصی نوشت: گویی هر روز که می گذرد موضوع تربیت دانش آموز و اهمیت معلم و درس و کلاس و مدرسه حساس تر و مهمتر ازهمیشه شده و به یکی از دغدغه ها و نگرانی ها برای خانواده تبدیل گشته است.
نگرانی که باید آن را یک بحران اجتماعی و فرهنکی خواند و اگر پرده از بسیاری وقایع و واقعیت ها برداشته نشود، برای رفع این بحران به طور حتم چاره ای هم اندیشه نخواه دشد.
شاید ما معلم ها با همه تلاش ها و کوشش ها و برنامه های فرهنگی، این خطر را بیشتر از دیگران حتی پدر و مادرها احساس می کنیم چون هر روز شاهد رفتارهایی هستیم که ریشه آن را باید در بسیاری از عوامل و پدیده ها جست که گاه دور از دسترس نظام آموزش و پرورش است‌ و اگر دیگر سازمان و ارگان ها در این مسیرهمیار و همراه نظام آموزشی نباشند، سیلی از نابهجاری ها و آسیب ها جامعه را در برخواهد گرفت و آن وقت نه تنها امروز جامعه بلکه فردای جامعه با چالش و سایش های عمیق مواجه خواهدشد.
طرح نماد با این حساسیت به دنبال چتر حمایتی از نظام امنیت اجتماعی دانش آموزانی است که به دلایل متعدد خواسته و ناخواسته دچار آسیب های فردی و اجتماعی شده اند.
آسیب ها و درد های پنهانی که هر روز زخم دردناک آن را می توان در کاهش سن خطر پذیری، کاهش سن بلوغ، کاهش سن اعتیاد، و افزایش فرزندان طلاق و کار و بروز رفتارهای وندالیستی مشاهده کرد.
از این رو به نظرمی آید امروز لزوم هدایتگری دانش آموزان و نسل جوان ازخطرها و آسیب ها دیگر یک ضرورت اجتماعی نیست بلکه يک تکلیف همگانی برای نجات آینده کشور است.
خبرنگار: الهه ملاحسینی
انتهای خبر/*