|
دانش آموزان در معرض خطر/ امروز آموزش و پرورش، فردای جامعه |
|
امیر عطاران، معلم، دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی طی یادداشتی نوشت: سن آسیبهای اجتماعی بین کاهش یافته است و تربیت حلقه مفقوده در سیستم آموزشی کشور میباشد. |
|
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «زنان نیوز» از البرز؛ امیر عطاران، عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس، دبیر قرارگاه فرهنگی شهید بهشتی، منتقد و فعال اجتماعی طی یادداشتی اختصاصی نوشت: گویی هر روز که می گذرد موضوع تربیت دانش آموز و اهمیت معلم و درس و کلاس و مدرسه حساس تر و مهمتر ازهمیشه شده و به یکی از دغدغه ها و نگرانی ها برای خانواده تبدیل گشته است.
نگرانی که باید آن را یک بحران اجتماعی و فرهنکی خواند و اگر پرده از بسیاری وقایع و واقعیت ها برداشته نشود، برای رفع این بحران به طور حتم چاره ای هم اندیشه نخواه دشد.
شاید ما معلم ها با همه تلاش ها و کوشش ها و برنامه های فرهنگی، این خطر را بیشتر از دیگران حتی پدر و مادرها احساس می کنیم چون هر روز شاهد رفتارهایی هستیم که ریشه آن را باید در بسیاری از عوامل و پدیده ها جست که گاه دور از دسترس نظام آموزش و پرورش است و اگر دیگر سازمان و ارگان ها در این مسیرهمیار و همراه نظام آموزشی نباشند، سیلی از نابهجاری ها و آسیب ها جامعه را در برخواهد گرفت و آن وقت نه تنها امروز جامعه بلکه فردای جامعه با چالش و سایش های عمیق مواجه خواهدشد.
طرح نماد با این حساسیت به دنبال چتر حمایتی از نظام امنیت اجتماعی دانش آموزانی است که به دلایل متعدد خواسته و ناخواسته دچار آسیب های فردی و اجتماعی شده اند.
آسیب ها و درد های پنهانی که هر روز زخم دردناک آن را می توان در کاهش سن خطر پذیری، کاهش سن بلوغ، کاهش سن اعتیاد، و افزایش فرزندان طلاق و کار و بروز رفتارهای وندالیستی مشاهده کرد.
از این رو به نظرمی آید امروز لزوم هدایتگری دانش آموزان و نسل جوان ازخطرها و آسیب ها دیگر یک ضرورت اجتماعی نیست بلکه يک تکلیف همگانی برای نجات آینده کشور است.
خبرنگار: الهه ملاحسینی
انتهای خبر/* |