کد خبر: 212723                      تاريخ انتشار: 1403/10/28 - 12:57
امضای قرارداد گوگل با آسوشیتد پرس؛ اطلاعات به‌روز بیشتری وارد جمنای می‌شوند
 
گوگل با همکاری آسوشیتدپرس، هوش مصنوعی جمنای را پربارتر از گذشته می‌کند.
 
گوگل اعلام کرد که با خبرگزاری آسوشیتدپرس برای ایجاد «فیدی از اطلاعات لحظه‌ای» در جمنای همکاری می‌کند.
جعفر زیدی، معاون مشارکت‌های جهانی خبری گوگل، می‌گوید که هدف، «ارتقای بیشتر کارآمدی نتایج» در تجربه‌ی کاربری جمنای است.
زیدی در بیانیه‌ای نوشت: «همزمان با توسعه‌ی محصولات و خدمات جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی، ما درحال شناسایی انواع خاصی از اطلاعات و داده‌ها هستیم که می‌توانند به بهبود محصولات و خدمات ما برای مردم در سراسر جهان کمک کنند. این [فید جدید] به ویژه برای کاربرانی که به دنبال اطلاعات به‌روز هستند، مفید خواهد بود.»
جعفر زیدی هیچ اشاره‌ای به زمان ارائه‌ی فید جدید در جمنای و مناطق قابل دسترس به آن نمی‌کند. گوگل که سابقه‌ی همکاری طولانی با خبرگزاری آسوشیتدپرس دارد، تنها یکی از شرکت‌های متعددی است که درحال توسعه‌ی هوش مصنوعی هستند و به‌دنبال همکاری با سازمان‌های خبری برای بهبود دقت فناوری‌های هوش مصنوعی خود می‌گردند.
OpenAI با ناشرانی از جمله فایننشال تایمز، اکسل اسپرینگر و نیوز کورپ، مالک وال استریت ژورنال، مشارکت‌هایی ایجاد کرده است. در جای دیگر، موتور جست‌وجوی مبتنی‌بر هوش مصنوعی Perplexity برنامه‌ای راه‌اندازی کرده که به ناشران اجازه می‌دهد زمانی که به محتوایشان در نتایج ارجاع داده می‌شود، درآمد اضافی کسب کنند.
زومیت
انتهای پیام/ن