عضو هیات علمی دانشگاه کرمان مطرح کرد:
فمنیسم با شعار آزادی زنان پیشینه دینی آنها را نابود و وارد مرحله دین گریزی کرده است
عضو هیات علمی دانشگاه کرمان با بیان اینکه فمنیسم یا آزادی زنان که آن را عصر مدرنیته می دانند پیشینه دینی و ایمانشان را به طور کلی گسسته و به بهانه علم گرایی و وارد مرحله ای می شوند به اسم دین گریزی و نتیجه آن را در نوع رفتار لذت جویانه انسان ها می بینیم کتاب فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی با اسناد و مدارک و نقش برجسته های که در تاریخ اروپا مانده است اثبات کرده است که حتی در امور دینی هم شاهد بی بند و باری و لذت جویی افراطی هستیم .
1403/01/30 - 10:00
تاریخ و ساعت خبر:
192200
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - رضا کردی عضو هیات علمی دانشگاه و نظریه پرداز کانون بسیج اساتید گفت: توجه به موضوع زنان در تاریخ معاصر یک بحث دارای ریشه است هم ریشه در فرهنگ وتمدن اسلامی دارد و هم برمی گردد به دوران پسا مدرنیته که در دوران مسیحیت آن را تجربه کردیم.
کردی افزود: فمنیسم یا آزادی زنان که آن را عصر مدرنیته می دانند پیشینه دینی و ایمانشان را به طور کلی گسسته و به بهانه علم گرایی و وارد مرحله ای می شوند به اسم دین گریزی و نتیجه آن را در نوع رفتار لذت جویانه انسان ها می بینیم کتاب فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی با اسناد و مدارک و نقش برجسته های که در تاریخ اروپا مانده است اثبات کرده است که حتی در امور دینی هم شاهد بی بند و باری و لذت جویی افراطی هستیم
عضو هیئت علمی دانشگاه کرمان گفت:زمانی که در اروپا تحولاتی به وجود آمد و زندگی ها از حالت زیست توام با فقر عبور کرد و وارد مرحله ای شدند که به اصطلاح خودشان کاپیتالیسم(نظام سرمایه داری) نام داشت، وچون سرمایه داری به نیروی کار احتیاج داشت مقداری از راه برده داری تامین شد و م و بخش دیکر نیروی کار زنان استفاده شدنهضت به وجود آمد به نام نهضت فمنیسم که پس از مدتی متوجه شدند اززنان به شکل دیگری هم می شود استفاده کرد و اون استفاده در تبلیغات تجاری است برای فروش محصولات صنعتی از تصاویر زنان استفاده کردند واین دیوار کج تا جایی بالا رفت که نتنها محصولات تجاری حتی تجارت خود زنان شکل گرفت که پرنو گرافی جزئی از آن بود و حتی تبدیل شد به پرسود ترین تجارت
وی ادامه داد: جهان اسلام هم همینطور که از همه جنبه های دیگر تاثیر پذیرفته از این جنبه هم تاثیر پذیرفته یکی از بحث هایی که در اواخر دوره قاجر اتفاق افتاد خیلی ها آمدند به به بهانه حقوق بانوان مسئله زن غرب را رواج دادند و فکر می کردند که نشانه پیشرفت است که جلال آل احمد از آن به عنوان غرب زدگی یاد کرد که غرب زدگی فراتر از غربگرایی است نوع پوشش غربی،کراوات،پاپیون و.....نوع پوشش غربی به انگلسی ها کمک کرد که پارچه های فاستونی خودشون را به ما بفروشند و دنبال یافت بازار های مصرف بود
کردی تصریح کرد:جالب است که در مورد مردان این بحث بود که نوع لباسشان تغیر کند و فرنگی بشه در مورد زنان بحث این بو که سوق داده بشوند سمت برهنگی و کشف حجاب که در دوره رضا شاه پهلوی این را به صورت قانون در آوردندوقانون اجباری هم شد البته ایرانی ها هم مقاومت زیاد کردند و این جنبش مقاومت از همان ابتدا بوده است مقاومت در برابر استعمار و موج اندیشه های لیبرال سرمایه داری هم جریان واداده غرب زده را داشتیم هم مقاومت اکثریت قاطع مردم واین مقاومت به گونه ای بود که زنان در آن سالها از حضور در اجتماع خودداری کردند درست بر خلاف آنچیزی که ادعا کردند می خواهیم راه را برای حضور زنان در عرصه های مختلف باز کنیم
وی عناون کرد:ما دراین دوره هست که مشاهده می کنیم کسانی که در مجلات زن روز یا مجله اطلاعات بانوان شروع کردند نوشتند به مقالاتی که قانون مدنی ایران باید عوض بشود که حوزه علمیه به پا میخیزید به رهبری امام خمینی (ره) که جلوگیری شد که نتیجه آن قیام 15 خرداد سال 1340شروع شد و نتیجه آن تبعید رهبر نهضت به ترکیه که در سخنرانی های شور انگیز امام آن ها را می بینیم
کردی در پایان افزود:در سال های بعدر از خرداد 1342 شاهد گسترش مبارزات مردمی هستیم هم زنان متعدد ما تو این دوره سراغ داریم که در مبارزات چریکی فکری و فرهنگی حضور داشتند که یک نمونه آنها خانم دباغ طاهره دباغ یا همان مرضیه حدیدچی یکی از زنان مبارک بود که شکنجه بسیار تحمل کرد و بعد از انقلاب هم یکی از زنان تراز اول مملکت بود وغعالیت های سیاسی فراوانی هم داشت و این چنین نمونه ها معنی اش این بود که تجدد خیلی برای بانوان موضوعیت نداشت و اکثر بانوان در دوران انقلاب مشارکت داشتند حتی انقلاب 57 را به انقلاب چادر نشان دادند از بس که حضور زنان محجبه بسیار بود.
انتهای پیام/*
بازگشت به ابتدای صفحه