مدرس سواد رسانه عنوان کرد:

هدف جنگ شناختی تضعیف ارزش‌های فرهنگی جامعه است

فعال فرهنگی و مدرس سواد رسانه گفت: جنگ ترکیبی و جنگ شناختی برای تغییر نگرش‌ها و تضعیف ارزش‌های فرهنگی در ایران دنبال می‌شود.
هدف جنگ شناختی تضعیف ارزش‌های فرهنگی جامعه است
1403/09/04 - 08:59
تاریخ و ساعت خبر:
210440
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از استان مرکزی شهرستان ساوه؛ علی اصغر سیاحت فعال فرهنگی و مدرس سواد رسانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان در ساوه، گفت: از سال ۶۸ تا ۹۳ جنگ نرم در اولویت قرار داشت و هدف اصلی آن تسخیر قلب‌ها و ذهن‌ها بود. این نوع جنگ از ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ای بهره می‌برد.
وی افزود: از سال ۹۳ به بعد، جنگ ترکیبی در ایران آغاز شده است. این جنگ ترکیبی شامل جنگ‌های نرم، سخت و اقتصادی است و در آن ابزارهای مختلفی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و تغییر نگرش‌ها استفاده می‌شود.
سیاحت تصریح کرد: جنگ شناختی یکی از ارکان اصلی این جنگ ترکیبی است که در این نوع جنگ، به‌جای ساخت فیلم‌های سینمایی، تمرکز بر تولید محتوای سینمای خانگی است که می‌تواند مدت‌ها در کنار مخاطب باقی بماند و تأثیرات عمیقی بگذارد.
این مدرس سواد رسانه در ادامه گفت: برای تغییر نظر یک فرد، معمولاً یک تا سه روز زمان لازم است. اگر این ارتباط سه تا شش ماه ادامه یابد، نگرش فرد تغییر می‌کند. در صورتی که این فرایند یک تا سه سال طول بکشد، باورهای فرد تغییر می‌کند.
سیاحت همچنین بیان کرد: در صورتی که تاثیرات این جنگ شناختی اگر چند سال ادامه یابد، عقاید فرد به‌طور کامل تغییر خواهد کرد. این روند به‌ویژه در دوران نوجوانی و جوانی که فرد در معرض روایت‌ها قرار دارد، شدت بیشتری پیدا می‌کند.
وی توضیح داد: تا سن ۱۲ سالگی، دوران شکل‌گیری نظرات و نگرش‌های کودک است که در این سنین، از طریق قصه‌گویی و بازی، مفاهیم فرهنگی و ارزشی به کودک منتقل می‌شود و او به تدریج دیدگاه‌های خود را درباره دنیای اطراف شکل می‌دهد.
سیاحت یادآور شد: در سنین ۱۳ تا ۲۰ سالگی، نوجوانان به مرحله روایتگری وارد می‌شوند که در این دوران، افراد بیشتر به شنیدن و ساختن روایت‌ها از اطرافیان و رسانه‌ها پرداخته و این روایت‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در تصمیم‌گیری‌های آنان خواهند داشت.
وی در پایان گفت: در تحولات اجتماعی سال ۱۴۰۱، نقش موساد و بهائیت در استفاده از موضوعات مرتبط با حقوق زنان برای ایجاد آشوب و بی‌ثباتی در کشور پررنگ بود و هدف این گروه‌ها تغییرات فرهنگی و تضعیف ارزش‌هایی چون حیا و غیرت بود که اساس هویت اجتماعی ایران را تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
مدرس سواد رسانه ، جنگ شناختی، ارزش های فرهنگی،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو