دام فریب بلاگرهای زیبایی برای سرکیسه کردن بانوان/ افراد بی تخصص اما پر مدعا

مردم نباید در شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی، آرایشگاه‌ها و مکان‌هایی که فاقد هر گونه مجوز ارائه خدمات درمانی است به دنبال درمانگر خود باشند، زیرا اعتماد به بلاگرها با تبلیغات اینستاگرامی که هیچ اعتمادی به اصالت و صحت آن نداریم، اشتباه بزرگ و تهدید سلامت و زیبایی خواهد بود.
دام فریب بلاگرهای زیبایی برای سرکیسه کردن بانوان/ افراد بی تخصص اما پر مدعا
1403/10/24 - 09:10
تاریخ و ساعت خبر:
212596
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - فضای مجازی خصوصا برای سودجویی بستر بسیار مناسبی است. اغلب تبلیغات هایی در این فضا به نمایش در می آید که جعلی است اما با توجه به اینکه نتیجه کار اغوا کننده است بسیاری از افراد را به خود جلب می کند.

اغلب آنچه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی درباره عمل ها و موارد زیبایی دیده می شود از همین نوع است. برخی مردم فضای مجازی به خصوص اینستاگرام، تلگرام و برخی سایت‌ها را به عنوان یک مرجع قابل اعتماد و استناد در امور زیبایی خود انتخاب می‌کنند که این موضوع بسیار خطرناک است. زیرا ممکن است مراکزی را تبلیغ کنند که به هیچ وجه مجاز نیستند و افرادی بدون تخصص لازم اقدام به امور زیبایی کنند.

«فرناز مشیری»، عضو انجمن متخصصین زنان ایران در این خصوص ضمن خطرناک خواندن رجوع به این نوع مراکز گفت:«امروزه شاهد تبلیغات وسیع و هدفمند برای انجام تزریقات چربی، ژل، بوتاکس، لیفت با نخ، لیفت با انواع دستگاه‌های اختصاصی پوست و…، در نواحی خصوصی زنان به منظور جوانسازی هستیم که در مکان‌هایی غیر از مراکز درمانی و مراکز غیر مجاز مانند آرایشگاه‌ها ارائه می‌شود و اعتماد به آن می‌تواند با پیامدهای غیر قابل جبرانی همراه باشد.»

وی از تجربیات بسیار ناگواری در این حوزه سخن گفته و با منع زنان از اعتماد به فضای مجازی و اینستاگرام تاکید کرد که مردم نباید در شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی، آرایشگاه‌ها و مکان‌هایی که فاقد هر گونه مجوز ارائه خدمات درمانی است به دنبال درمانگر خود باشند، زیرا اعتماد به بلاگرها با تبلیغات اینستاگرامی که هیچ اعتمادی به اصالت و صحت آن نداریم، اشتباه بزرگ و تهدید سلامت و زیبایی خواهد بود.

فضای بلاگری خصوصا در شبکه اینستاگرام پر شده از بلاگرهایی که تجویزهای غیر اصولی و غیرعلمی ارائه می کنند. اغلب این افراد حتی از روی دست بلاگرهای دیگر تقلب کرده و سعی می کنند با تولید محتوای جذاب مردم را به سمت مراکز زیبایی مد نظر خود بکشانند.

خصوصا اینکه در فضای مجازی با دروغ سازی و اغواگری تبلیغاتی در جوانان و خصوصا بانوان تب زیبایی تولید می کنند اما هر بار که نتیجه این موارد آنچنان که در تبلیغات دروغین کاربرد مشابه ندارد نسخه دیگری برای سودجویی بیشتر تجویز می کنند.

این مواد حتی سبب شده افرادی با تب زیبایی دست به عمل های جراحی متعددی بزنند که بیشتر سبب نابودی زیبایی و چهره طبیعی آنها می شود.

این عوامل سبب می شود که نوعی فضای غیرواقعی درباره زیبایی شکل بگیرد که افراد برای رسیدن به یک امر محال تن به اقدامات مختلفی بزنند که در برخی موارد موجب حوادث خطرناک در آنان می شود. این افرادی که ظاهر متخصص را می گیرند اما در فضای مجازی از آنان مجوزی نمی خواهند به راحتی افراد را فریب می دهند.

«کتایون عمانیان»، جراح عمومی و متخصص پوست و مو که خود یکی از قربانیان تبلیغات دروغین داروی لاغری در فضای مجازی است می‌گوید: «متأسفانه شاهد رشد صفحات زیادی در خصوص محصولات آرایشی و بهداشتی در فضای مجازی بخصوص اینستاگرام هستیم؛ صفحاتی که محصولات زیبایی و لاغری را معرفی می‌کنند. در حالی که این افراد پزشک نیستند و هیچ‌گونه اطلاعات درستی درباره ساختار و آناتومی پوست ندارند. »

بنابراین در این موارد افراد با آگاهی لازم باید عمل کرده و هر نوع تبلیغاتی را باور نکنند و از افراد نیز مجوز طلب کرده و نسبت به تخصص آنان از مراجع ذی صلاح تحقیق کنند.

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بلاگری،بلاگرهای زیبایی ، تبلیغات فضای مجازی ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
زن و خانواده
V
آرشیو