امام جمعه شهرستان کنارک :
تهمت و افتراء، دو ابزار مهم دشمن از تاریخ اسلام تاکنون ،برای نابودی و تضعیف جریانهای درست و حقیقتجو / مهمترین هدف فتنه 88 هم ایجاد شکاف در رابطه «امام و امت» تحت لوای اسلام بود
امام جمعه شهرستان کنارک با بیان اینکه مهمترین هدف فتنه 88 هم ایجاد شکاف در رابطه «امام و امت» تحت لوای اسلام بود؛ گفت: این هدفگذاری شوم هنوز هم با پیچیدگیهای بیشتر در بستر تحریف و نقشه کشی و طراحیهای روزانه در دستور کار جدی دشمنان انقلاب قرار گرفته است
1403/10/10 - 09:22
تاریخ و ساعت خبر:
211945
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - _سیستان و بلوچستان حجت الاسلام والمسلمین مرتضی یعقوبی امام جمعه محترم شهرستان کنارک در گفتگو با خبرنگار زنان ایران در رابطه با شباهت های فتنه ۸۸ با فتنه های صدر اسلام و دوران حکومت امام علی علیه السلام گفت: فتنهها وآشوبها با همه گستردگی تاریخیشان، غالباً از روشهای واحدی در آغاز و ادامه حیات خود بهره میبرند. فتنه سبز سال 88 از این قاعده مستثنی نبوده و ترفندهای به کار رفته توسط آشوبگران دارای سوابق مشابه فراوانی در طول تاریخ میباشد که به برخی از آن ها اشاره می کنم:
* ایجاد شکاف در رابطه بین «امام و امت» : در فتنه سقیفه عده ای با تنزل مقام امامت به خلافت بین امام جامعه و مردم فاصله ایجاد کردند و در مسیر مدیریت جامعه اسلامی انحراف ایجاد کردند. مهمترین هدف فتنه 88 هم ایجاد شکاف در رابطه «امام و امت» تحت لوای اسلام بود؛ این هدفگذاری شوم هنوز هم با پیچیدگیهای بیشتر در بستر تحریف و نقشه کشی و طراحیهای روزانه در دستور کار جدی دشمنان انقلاب قرار گرفته است. که هدف ار این ایجاد فاصله :1. براندازی و تغییر ساختار نظام. 2. فشار و تغییر رفتار نظام 3. استحاله و تغییر ماهیت دینی و انقلابی نظام جمهوری اسلامی و بازگرداندن ایران به مدار سلطه بود.
* ایجاد فضای غبارآلود برای در هم آمیختن حق و باطل : در زمان خلافت امام علی (ع)، بعد از قتل عثمان و درگیریهای ناشی از آن، برخی سران قریش و دیگر نخبگان سیاسی تلاش کردند از شرایط غبارآلود بهره بگیرند تا به اهداف خود برسند.جنگ جمل و صفین و نهروان نمونههای بارز چنین شرایطی هستند. در این جنگها، رهبرانی مانند طلحه و زبیر (جنگ جمل) و معاویه (جنگ صفین) خوارج (نهروان) سعی داشتند با ایجاد شک و شبهه در میان مردم، نیروها را علیه خلافت مشروع امام علی (ع) بسیج کنند. در فتنه ۱۳۸۸، همهچیز در خدمت یک اندیشه پلید، برای یک آشوب عظیم و حتی بروز جنگ داخلی، به میدان آورده شده بود؛ از سیاهیلشکر بيخبر و غافل، تا انواع امکانات رسانهاي و تدارکات اغتشاشات خیابانی و بهانه و شعار فریبکارانه تقلب در انتخابات. این اندیشه پلید، همان خطی بود که از اتاق فکر فتنه ابلاغ و دنبال میشد: «آشوب و اغتشاش در خیابان، چانهزني و امتیازگیری در بیت رهبري»
* کشتهسازی وخونخواهی : معاویه با وجود اینکه در آستانه قتل عثمان از توان کافی جهت حفظ جان او برخوردار بود اما دستور داد تا سپاهش در مرزهای شام بمانند! عثمان خودش پیش بینی کرده بود که معاویه منتظر است تا او به قتل برسد و بعد به خونخواهی عثمان برخیزد و مطامع و منافع خود را تامین و حکومتش را تثبیت کند. تحلیل عثمان کاملاً درست بود؛ پیراهن خونین او برای جاهطلبی معاویه بسیار کاراتر از ردای خلافتش بود و آن مقدار از همکاری ظاهری را نیز صرفاً بدان جهت انجام داد که در آینده بتواند خود را در قامت خونخواه عثمان معرّفی کرده و راه توسعه قدرت خود را هموار نماید.
در جریان فتنه 88، کشتهسازی یکی از مهمترین ابزارهای جریان فتنهگر برای ادامه اعتراضات و فشار آوردن به نظام بود. در این رویدادها، برخی از افراد تحت عنوان “شهید جنبش سبز” معرفی شدند، اما بعداً بسیاری از این داستانها جعلی از آب درآمد. با نمادسازی و بهرهبرداری از تصاویر مقتولان و بزرگنمایی تعداد کشتهها و دفن شبانه، ساخت سناریوهای دروغین سعی کردند مردم را در مقابل نظام و به خونخواهی کشته های دروغین تحریک کنند.
* خشونت و ارعاب: هجوم بر درب خانه امیرالمومنین و جسارت بر دختر نازنین رسول خدا تا حوادث کربلا، مباح کردن مال و ناموس مسلمین در حادثه «حره» و جنایتهای حجاج ابن یوسف ثقفی تنها گوشهای از خشونتهای فتنه بنی امیه است که در تاریخ به ثبت رسیده است. بنی عباس نیز در این میدان از بنی امیه عقب نمانده و گوی سبقت را از آنان چنان ربودند و هیچ یک از حجج الهی را در هدایت جامعه بشری آزاد نگذاشتند. این روش در فتنه 88 و بعد از آن هم به کار گرفته شد. از اراذل و اوباش برای تخریب اموال عمومی و اموال مردم استفاده کردند. نیروهای انتظامی و امنیتی را به فجیع ترین شکل ممکن به شهادت رساندند. تلاش کردند با جنایت خود ناامنی و ترس را به جامعه القا نمایند.
* سوء استفاده از نمادهای مقدس و شعار های دروغین : در جنگ صفین میان سپاهیان امام علی (ع) و معاویه بن ابیسفیان، هنگامی که دو سپاه به تنگنا رسیدند، سپاه معاویه قرآن ها را بر نیزه کردند و خوارج هم شعار (لا حکم الا لله) را سر دادند و با فشار این گروه، طرفین تصمیم گرفتند به حکمیت تن دهند. بعدها همین ها که امیرالمومنین را زیر فشار پذیرش حکمیت قرار داند باز ایشان را متهم کردند که پذیرش حکمیت توسط امام علی (ع) برخلاف اصول اسلام بود. در فتنه 88 جنبش سبز فتنه گران با تکیه بر نماد سبز سیادت، که ریشه در اعتقادات شیعي و عاطفي مردم داشت، همچون گوساله سامری، ذهن و دل بیخبران و غفلتزدگان را از تقدسهای دروغین پر کرده بود (وَ أُشْرِبُوا فی قُلُوبِهِمُ الْعِجْلَ (بقره: ۹۳)). اگر ذهن و دل از علاقه به چیزي پُر شود، دیگر حاضر نميشود حقایق را بپذیرد. «حبّ الشئ یعمي و یصِم» و انسان دیگر حاضر نیست عیبهاي آنرا ببیند یابشنود.
* تهمت و افتراء و برچسب زنی به جریان حق : تهمت و افتراء، دو ابزار خطرناک در تاریخ اسلام و در وقایع معاصر هستند که دشمنان حق از آن برای نابودی و تضعیف جریانهای درست و حقیقتجو استفاده کردهاند. به پیامبر خدا نسبت جنون – سحر می دادند تا مردم را نسبت به هدایت های ایشان بی اعتماد کنند. اتهامهایی مانند “تفرقهافکنی میان مسلمانان” و “قدرتطلبی” و “بیرحمی” علیه امیرالمومنین علیه السلام مطرح می کردند. آن قدر تهمت زدند که بعد خبر شهادت ایشان در محراب عبادت عده ای می گفتند «مگر علی نماز می خواند؟»در فتنه 88 ایران نیز مشابهتهای زیادی با صدر اسلام در نحوه استفاده از تهمت و افتراء علیه جریان حق وجود داشت. در این فتنه، برخی گروهها و رسانهها تلاش کردند تا مشروعیت نظام جمهوری اسلامی ایران و رئیسجمهور منتخب مردم را زیر سؤال ببرند و این کار را از طریق ابزارهایی همچون تهمت و افتراء انجام دادند. با طرح ادعای تقلب در انتخابات ، اتهام سرکوب و نقض حقوق بشر، اتهام و مشروعیتزدایی از نظام اسلامی تلاش کردند مدیریت افکار مردم را به دست گیرند. از شعارهایی همچون “رأی من کجاست؟” و “کشور بدون رهبر” استفاده کردند تا با تهمتهای سیاسی و دینی، بر اساس احساسات مردم، خواستههای خود را به کرسی بنشانند.
وی در ادامه گفت : فتنه سال 88 با فتنه های صدر اسلام در شرایط و اهداف شباهت های زیادی داشت، از نظر تشابه در شرایط اینکه در هر دو مورد، از ایجاد فضای غبارآلود به عنوان ابزاری برای جلب حمایت عمومی و تحریک احساسات مخاطبان بهرهبرداری شد
و از نظر اهداف و انگیزهها، هر دو تلاش برای بیثبات کردن حاکمیت مشروع و دستیابی به منافع سیاسی گروهی خاص بودند .
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد : فتنه ۸۸ و وقایع پیش آمده به مردم ایران درس هایی زیادی داد از جمله :
* اهمیت آگاهی و دقت در واکنش به اطلاعات و اخبار، به ویژه در شرایط بحرانی.
*ضرورت وحدت و همدلی در جامعه برای مقابله با فتنهها و تفرقهافکنیها.
امام جمعه شهرستان کنارک گفت : یادمان نرود نماز قضا دارد، روزه قضا دارد، حج قضا دارد، اما ولایت قضا ندارد. اگر ولایت قضا شود زهرای مرضیه بین درب و دیوار قرار میگیرد و ولی با دستهای بسته به مسجد برده میشود و 25 سال خانه نشین میشود. اگر ولایت قضا شود پارههای جگر امام حسن در طشت میریزد. اگر ولایت قضا شود سر از تن امام حسین جدا میشود.
وی در پایان افزود : ما همگی باید قدردان ولایت باشیم. نگاهمان به دهان مبارک رهبری باشد و خط و صراط مستقیم را از او بشنویم. روح وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی و همه شهدای مقاومت این بود که نکند رهبری انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را تنها بگذارید.ان شاالله خداوند متعال همه ما را به رهپویی راه شهدا در دفاع از ولایت موفق بگرداند.
انتهای پیام/*
بازگشت به ابتدای صفحه