امام خمینی(ره)تربیت شده مکتب فاطمی بود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج با بیان اینکه امام خمینی(ره)تربیت شده مکتب فاطمی بود، گفت: زهرای اطهر الگوی بشر است و اگر بگوییم ایشان تنها الگوی زن مسلمان می باشد غلط است و ایشان الگوی انسان و بشریت هستند.
امام خمینی(ره)تربیت شده مکتب فاطمی بود
1400/11/02 - 13:51
تاریخ و ساعت خبر:
116550
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - از کرج، آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی‌همدانی در خطبه دوم نماز جمعه اول بهمن ماه کرج ضمن گرامیداشت ولادت صدیقه طاهره(س) و روز زن و مادر گفت: حضرت زهرا(س)بانویی است، که در عالم خلقت نظیر ندارد و هرچه از او بگوییم از فهم ما است و جایگاه و مرتبه ایشان بسیار والا، عمیق و غیرقابل درک است و وقتی به دنیا آمد فرشته وحی بر پیامبر(ص) نازل شد و پیام آورد که خداوند بر تو و فرزند نو رسیده ات درود می فرستد.
وی ادامه داد: زهرای اطهر الگوی بشر است و اگر بگوییم ایشان تنها الگوی زن مسلمان می باشد غلط است و ایشان الگوی انسان و بشریت هستند.
وی یکی از نیازهای فطری بشر را در جهت کمال گرایی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از نیازهای فطری بشر گرایش به الگو و پیروی از راهنما ها است و به این نیاز در اموزه های دینی توجه بسیار شده و قران الگو و اسوه های خوب و بد را معرفی کرده و از جمله آنها می توان پیغمبر و ابراهیم(ع) را به عنوان اسوه نام برد که الگوی عملی اند و انسان با انها می تواند دنیا و اخرتش را تکمیل کند و برای رسیدن به کمال باید از انها شناخت عمیق و دقیقی داشت.
امام جمعه کرج در خصوص جایگاه زن اذعان داشت: دید جامعه به زن را در ان دوران توسط پیامبر تغییر پیدا کرد و امروز در دوره های مدرن متاسفانه این نگاه وجود ندارد و به نقش حاکمیتی که بانوان میتوانند داشته باشد توجهی نیم شود اما در دوران گذشته پیامبر این نگاه را تغییر داد.
وی بیان کرد: در دوران ما زن را به عنوان کالا می دانند و با قیمت مشخص عرضه می کنند و این ظلم به زنان است و در کشورهای متمدن هم دیده می شود و متاسفانه کرامت زن را نابود کردند و شخصیت آن را پایین اوردند و این درحالی است که اسلام 1400 سال قبل از تمام این حرفهای قشنگ و دروغ غربی ها دور بود و در میدان عمل به زنان ارزش و بها داد.
وی تاکید کرد : با امدن اسلام زن شخصیت مستقل پیدا کرد و در قران و فرمایش پیامبرمورد توجه قرار گرفت.
وی دادن حق رای به زنان را یکی از مهمترین توجهات اسلام به زنان خواند و یادآور شد: حق رای دادن در زمان پیامبر تحقق پیدا کرد و در ان زمان حق رای دادن به شکل بیعت بود و در آن زمان این فرصت را به زنان دادند و 1400 سال قبل پیامبر زن را در مشارکت های اجتماعی دخیل کرد و در غدیر خم تعدادی از بانوان بودند که امیرالمومنین با انان بیعت کرد.
وی در خصوص ازدواج نیز اظهار داشت: متاسفانه در ازدواج تمامی توجهات صرف امور ظاهری می شود این خود باعث به وجود امدن مشکلات خانوادگی از ابتدا می شود .
آیت اله حسینی همدانی تصریح کرد: اسلام زن را در خانواده رمز ارامش و عطوفت و مهربانی می داند و ملات استحکام بخشی در ملات خانواده قرار داده و برای این مهم پاداش جهاد را گفته است.
این مسئول در خصوص منش امام خمیین (ره) نیز افزود: امام خمینی(ره) تربیت شده مکتب فاطمی هستند.
وی یکی از اموری که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشتند را در خصوص تبیین مکتب و منش امام خمینی(ره) بیان کرد و گفت: رهبری بر معرفی سبقه درست از امام تاکید داشتند و مکتب کامل و جامع امام به گروه خاصی تعلق ندارد و اندیشه ناب او برگرفته از قران و عترت است و خود او از جامعیت برخوردار می باشد به گونه ای که هم نظریه پردازی می کرد و هم رهبر جامعه بود.
وی همچنین در زمینه روحیه استکبار ستیزی امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: این استکبار ستیزی امام زبانزد است و عده ای که دایه خط امام را دارند متاسفانه در دوران مدیریت بر جامعه تمام سعی شان برای نزدیک شدن به استکبار بود و اگر صلاحیت و تیزبینی رهبر انقلاب نبود چیزی از ارزش های الهی امروز باقی نمیماند وامروز می بینیم که نماز خواندن رییس جمهور در کاخ کرملین پیام هایی بسیاری به همراه داشت.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
امام خمینی(ره)تربیت شده مکتب فاطمی بود
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
امام (ره) و رهبری
V
آرشیو