در نشست تخصصی حوزه جمعیت و خانواده مطرح شد

از راه اندازی شبکه کنشگران اجتماعی تا فعالیت سایت همسان گزینی

نشست تخصصی حوزه جمعیت و خانواده در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
از راه اندازی شبکه کنشگران اجتماعی تا فعالیت سایت همسان گزینی
1401/12/15 - 14:52
تاریخ و ساعت خبر:
145775
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - نشست تخصصی حوزه جمعیت و خانواده در راستای تحقق جهاد تبین و تحقق ماده ۲۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
این برنامه به منظور هم اندیشی و هم افزایی در حوزه‌های جمعیت، خانواده، مادری و سبک زندگی با حضور اهالی رسانه برگزار شد.
مجتبی طالبی، فعال فرهنگی در این نشست با اشاره به تشکیل اتاق وضعیت خانواده و جمعیت کشور گفت: مسأله، ظرفیت، راهکار، رصد و کنترل درباره افزایش جمعیت در این اتاق کامل مورد توجه قرار گرفته است.
وی بیان داشت: راهکارهای افزایش جمعیت شامل مسائل خانوادگی، پژوهشی، اجتماعی، اقتصادی، سبک زندگی، فرهنگی، بهداشتی رویداد و … است.
طالبی با اشاره به شبکه تخصصی کنشگران گفت: این شبکه شامل مبلغ، خانواده، پژوهشگر، خیرین، ایده پرداز و مدرس است.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین رضا عزت زمانی، معاون سازمان تبلیغات در این نشست گفت: انقلاب قدم‌های بزرگی برداشته از جمله اینکه در ریشه کنی فلج اطفال به خوبی عمل شد همچنین جمعیت آن زمان باید قدری کنترل می‌شد ولی به دلیل کوتاهی‌های این روش بعد از رفع مشکل برنگشت و سیاست تغییر نکرد و رهبر شخصاً سال ۹۰ اعلام که سیاست جمعیتی باید تغییر کند.
وی افزود: اگر تا ۳ سال پیش رو وضعیت به حالت عادی به لحاظ جمعیتی بر نگردد با مشکل شدید پیری جمعیت و نبود نیروی جوان مواجه خواهیم بود و سالانه لازم است حداقل یک و نیم میلیون نفر به جمعیت افزوده شود.
وی ادامه داد: مهمترین مشکل در مورد فرزندآوری اکنون اقتصادی نیست بلکه گره ذهنی و مشکل فرهنگی است هر چند اقتصاد هم نقش مهمی دارد.
وی گفت: باز کردن گره‌های ذهنی بر عهده دستگاه‌های فرهنگی است که نیاز به مجموعه اقدامات دارد و حلقه میانی هم باید به میدان آیند و کار مجاهدانه صورت گیرد.
معاون فرهنگی و امور تبلیغی سازمان تبلیغات بیان داشت: در سازمان تبلیغات دو فیلم در حوزه هنری مورد توجه قرار گرفت یکی عطر آلود در زمینه فرزندآوری و دیگری زیر سایه درخت در مورد طلاق بود.
وی از راه اندازی سایت همسان گزینی خبر داد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی کسانی که بخواهند در واسطه گری ازدواج اقدام کنند و اگر تأیید شوند به وزارت ورزش و جوانان معرفی می‌شوند.
مهر
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
خانواده، افزایش جمعیت، فرزند آوری،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو