کودکان آسیب پذیرترین گروه در هر جامعه ای هستند، نباید از نیازهای آن ها به سادگی عبور کرد

معصومه رستمی با بیان اینکه با توجه به نقش بی بدیل خانواده در بالندگی شخصیت کودک، پیش از همه خانواده و سپس جامعه باید این حقوق را به خوبی بشناسند و خود را مکلف به پاس داشت آن بدانند، افزود: کودکان آسیب پذیرترین گروه در هر جامعه ای هستند، نباید از نیازهای آن ها به سادگی عبور کرد.
کودکان آسیب پذیرترین گروه در هر جامعه ای هستند، نباید از نیازهای آن ها به سادگی عبور کرد
1402/07/17 - 10:38
تاریخ و ساعت خبر:
174757
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - معصومه رستمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری زنان ایران در همدان شهرستان کبودرآهنگ، با بیان اینکه کودکان، برکت زندگی و سرمایه های آینده جامعه به شمار می آیند، اظهار کرد: کودکان برای رشد و بالندگی خود، نیازها و در مفهوم دقیق تر حقوقی دارند که باید به درستی به آن پرداخت.
وی با بیان اینکه با توجه به نقش بی بدیل خانواده در بالندگی شخصیت کودک، پیش از همه خانواده و سپس جامعه باید این حقوق را به خوبی بشناسند و خود را مکلف به پاس داشت آن بدانند، افزود: کودکان آسیب پذیرترین گروه در هر جامعه ای هستند، نباید از نیازهای آن ها به سادگی عبور کرد.
کارشناس ارشد آموزشی و تربیتی مرکز مشاوره مهر شهرستان کبودراهنگ با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر اینکه همانطور که پدران و مادران، حقوقی بر فرزندان خود دارند و فرزندان در صورت ترک آن حقوق عاق می شوند، فرزندان نیز حقوقی بر پدر و مادر دارند که پدران و مادران در صورت رعایت نکردن آن عاق فرزندان می شوند، گفت:عدم توجه به نیاز، خواسته، شرایط و وضعیت کودکان حیات زندگی کودکان را تحت تاثیر قرار داده و آینده کودکان را خدشه دار می کند‌.
وی با بیان اینکه ازحقوق کودک، انتخاب نام نیکو برای اوست و نام نیک، بهترین هدیه ای است که هر نوزاد در روزهای نخست زندگی از پدر و مادر می گیرد ادامه داد: پیامبر اسلام می فرماید «نخستین هدیه ای که هر یک از شما به فرزندش می بخشد، نام خوب است پس بهترین نام را برای فرزند خود انتخاب کنید» در دامنه گسترده نام های نیکوی جهان، برخی نام ها، یادآور انسان های شایسته و مقرب درگاه الهی اند.
رستمی با تاکید بر اینکه یکی از راه های شخصیت دادن به کودکان، بازی کردن والدین با آنهاست مطرح کرد: این کار اندکی از وقت والدین را می گیرد، ولی آثار بسیار نیکویی دارد
وی با بیان اینکه بازی با کودک می تواند به شکل محبت کردن و شعر خواندن برای او باشد یادآور شد: نقل است که حضرت زهرا(س)، امام حسن(ع) را در کودکی بالا و پایین می انداخت و با او بازی می کرد و با زبان شعر می فرمود«حسن جان! مانند پدرت باش و حق را از بند اسارت به درآور».
کارشناس ارشد آموزشی و تربیتی مرکز مشاوره مهر شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه سیره زندگانی پیامبر اسلام از هم بازی شدن ایشان با کودکان خبر می دهد خاطرنشان کرد: روز جهانی و هفته ملی کودک فرصت ارزشمندی است که توجه بزرگتر‌ها را به اهمیت دوران کودکی، نیاز‌ها و خواسته‌های کودکان جلب و به آن‌ها یادآوری کند که وظیفه دارند برای سلامتی، رشد، شادی و پیشرفت کودکان به نیاز‌های آن‌ها توجه ویژه داشته باشند و برای تحقق آن برنامه‌ریزی کنند.
وی عنوان کرد: یک روز به اسم کودک در دل تقویم‌های جهان، کم است و باید تمام روز‌های سال به نام کودکان و برای کودکان باشد.
انتهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
کودک، روز ملی کودک، کودکان آسیب پذیرترند
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اجتماعی
V
آرشیو