دغدغه های والدین فرزندان نابینا

در این گزارش پای صحبت های مادر محدثه محمدی، دختر نوجوان ۱۵ ساله که نابینایی مطلق دارد می نشینیم و او از دغدغه هایش به عنوان خانواده یک نابینا می گوید.
دغدغه های والدین فرزندان نابینا
1402/07/25 - 11:03
تاریخ و ساعت خبر:
175127
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - فارس : مادر محدثه محمدی این دختر پر تلاش و سخت کوش در ابتدا در مورد توانایی های محدثه گفت: محدثه نابینای مطلق است.با این وجود با تلاش و پشتکار فوق العاده ای که داشت توانست کار کردن با گوشی لمسی، کامپیوتر،زدن ساز فلوت،درست کردن عروسک با چسب نواری وکاغذ باطله را یاد بگیرد.
این مادر پرتلاش:محدثه حافظ یک ونیم جزء قرآن است که در مرحله ناحیه نفر اول شهر شیراز بین بچه های بینا ودر مرحله کشوری که در مشهد برگزار شد بین بچه های نابینا نفر دوم شد.
خانم محمدی با بیان اینکه دخترش از لحاظ درسی از جمله نفرات برتر کلاس است و علاقه زیادی به درس و مدرسه دارد، گفت: امید زیادی برای موفقیت های علمی او در دوران دانشگاه داریم.

مادر دانش آموز نابیای شیرازی در ادامه از مشکلات شان به عنوان والدین یک فرد نابینا گفت: از کمبود امکانات و عدم همکاری دستگاه ها جهت رفاه حال نابینایان تا اینکه سازمان بهزیستی برای تشویق محدثه هیچ کاری نکرده است.
وی افزود:محدثه چندین بار عمل جراحی انجام داده است و بهزیستی هیچ گونه کمکی به آنها نکرده است و حتی هیچ گونه وسایل کمک آموزشی هم در اختیار دخترم قرار نداده اند.
مادر محدثه ادامه داد: برای به مدرسه بردن دخترم بسیار در مضیقه هستیم،چرا که نه مدرسه و نه سرویس های مدارس مسئولیت یک دختر بچه نابینا را قبول نمی کنند و این از جمله دغدغه های خانواده های نابینایان محسوب می شود.
خانم محمدی در آخر به وضعیت مسکن و قول هایی که برخی داده آمد و عمل نکرده اند اشاره و گفت:در مورد مسکن هم بهزیستی تا کنون هیچ کمکی نکرده است،امید آن داریم که به مشکلات نابینایان رسیدگی شود.
اتنهای پیام/*

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
روز عصای سفید، والدین فرزندان نابینا، معلولین ، دغدغه های معلولین نابینا ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
فارس
V
آرشیو