کشف شاخه‌های گل ۲هزارساله در بقایای معبد رومی

باستان‌شناسان حین حفاری‌های نزدیک نورث‌همپتون در انگلستان یک مرکز آیینی رومی کشف کردند. شاید جالب‌ترین بقایای یافت شده در این مکان دو شاخه گل (تصویر نمایه) و یک گردوی ۲ هزار ساله باشند که در میان گل و لای حفظ شده‌اند.
کشف شاخه‌های گل ۲هزارساله در بقایای معبد رومی
1401/10/22 - 13:46
تاریخ و ساعت خبر:
144322
کد خبر:
به گزارش خبرگزاری زنان ایران - تیم باستان‌شناسی در حال حفاری برای آماده‌سازی پروژه‌ی ساختمان‌سازی در دهکده‌ی اُوِراِستون در چهار مایلی نروث‌همتون بود. شواهد فعالیت انسانی در این سایت بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارند، از عصر برنز گرفته تا دوره‌ی رومی.
قدیمی‌ترین اکتشاف، تپه‌های عصر برنز است، یک نوع گورپشته که قدمتش به ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ پیش از میلاد بازمی‌گردد. هیچ بقایای انسانی در این تپه یافت نشد، اما محققان ۵ کوزه‌ی تدفینی عصر برنز را بدون هیچ شئ مهم همراه یا بقایای انسانی کشف کردند.
سایمِن مارکوس از موزه باستان‌شناسی لندن به بی‌بی‌سی گفته است: «این حقیقت که هیچ بقایای انسانی درون این کوزه‌ها قرار داده نشده نشان می‌دهد که شاید کاربرد این کوزه‌ها بیشتر نمادین بوده تا کاربردی. این تداعی‌هایِ از قبل موجود منجر به این شد که انسان‌های عصر برنز این سایت را برای ساخت یک بنای یادبود آیینی انتخاب کنند.»
تیم تحقیقاتی، زیرسازی‌های یک سازه‌ی رومی را هم کشف کرد که قدمت‌شان به ۴۳ تا ۴۱۰ پس ازمیلاد بازمی‌گردد. این سازه دو اتاق قابل‌شناسایی دارد که یکی از آن‌ها پله دارد و به گچ‌کاری‌های رنگی مزین بوده است. محققان عقیده دارند این سازه هیچ کاربرد عملی نداشته و احتمالاً زیارتگاه بوده است. رومی‌ها در سراسر بریتانیا زیارتگاه‌ها و معابدی را در سایت‌هایی ساختند که در دوران ماقبل تاریخ هم به عنوان مکان‌هایی مقدس به حساب می‌آمدند. 








(پوست گردوی ۲۰۰۰ ساله از دوره‌ی رومی که در میان گل و لای حفظ شده‌ است)
مقادیر زیادی سرامیک و چندین مخزن آب هم در نزدیکی سایت کشف شدند که حاوی بقایای طبیعی شکوفه‌های درخت بید، کاج، پوست گردو و یک کفش چرمی کامل به قدمت ۲۰۰۰ سال بودند. موزه ملی باستان‌شناسی لندن قصد دارد به حفاری در این سایت ادامه دهد و مطالعات بیشتری روی بقایای محیطی حفظ‌شده در چشمه انجام دهد.
فرادید
انتهای پیام/م

بازگشت به ابتدای صفحه بازگشت به ابتدای صفحه
برچسب ها:
بریتانیا، پوست، کفش، لندن، موزه ،
ارسال نظر
مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرتان لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
3- نظرات بعد از بررسی و کنترل عدم مغایرت با موارد ذکر شده تایید و منتشر خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
طبیعت و گردشگری
V
آرشیو